1. Úvod
  2. /
  3. Rozhovor
  4. /
  5. Zeptali jsme se… Joy...

Zeptali jsme se Joy Gendusa, majitelky a zakladatelky společnosti PostcardMania, čemu vděčí za svůj úspěch. Co se jí vyplácí a co nikoli. Díky čemu se stala Businesswoman 2014? A jak to funguje u nich v PostcardManii?

ČEMU VDĚČÍTE ZA SVŮJ ÚSPĚCH?

Třem věcem:

1. Vždy si udržuji strašně pozitivní postoj. Dokonce i když se ráno probudím a cítím se příšerně, prostě zapnu pozitivitu a s ní pokračuji dál!

2. Dělám DALEKO více marketingu, než by podle každého normálního člověka bylo asi nutné, ale já vím, že to je důvod, proč některé firmy rostou a většina nikoli. Naprosto každý týden rozesílám pohlednice – nikdy jsem žádný týden nevynechala, opravdu NIKDY. Ze začátku jsem rozesílala 1000 pohlednic týdně, a jakmile jsem si to mohla dovolit, navýšila jsem to na 2500. Jakmile jsem si to opět mohla dovolit, znovu jsem to navýšila. Dnes pro propagaci své firmy rozesílám týdně téměř 200 000 pohlednic!

3. Obklopuji se dobrými lidmi. Vím, že to říká spousta lidí na pozici CEO, ale pro mě je to absolutní pravda. Věnuji velkou pozornost tomu, koho najímám, a proto je můj personál kompetentní, optimistický a pozitivní. Ve firmě si užijeme spoustu legrace!

A NAOPAK, CO SE VÁM NEVYPLÁCÍ?

Negativismus. Skutečně, co se mě týče, tak celé je to o tom, zůstat pozitivní. Když si stěžujete a vzdáváte to, nikam se nedostanete.

Když máme špatný týden, tak se tím samozřejmě zabýváme v našich činnostech. Ale dlouze to nerozebíráme! Prostě jdeme dál a dáme se do práce a děláme vše pro to, aby příští týden byl lepší.

Rozhodně bych nebyla schopná PostcardManii vybudovat, kdybych měla kolem sebe hromadu negativních lidí – nebo kdybych taková byla já sama!

CO VÁS DOKÁŽE ODRADIT OD SPOLUPRÁCE?

V žádném případě nemohu jednat s lidmi, kteří jsou hrubí nebo neomalení. Prostě s nimi jednat nehodlám.

Ve firmě máme pevnou směrnici: ŽÁDNÉ FIREMNÍ POLITIKAŘENÍ. Je to jedna z prvních věcí, kterou se mí zaměstnanci dozvědí, když sem nastoupí.

Negativismus a pomlouvání zamořují pracovní prostředí a rychle se šíří – takže já to prostě netoleruji.

Nedělám si legraci! Svým zaměstnancům říkám, že pokud uvidí nebo uslyší někoho negativně hovořit o jiném člověku z personálu – je mi jedno, kdo to je! – očekávám, že to okamžitě budou řešit, ideálně přímo s daným člověkem. Jinak mohou jít na personální oddělení. Ale takové chování se netoleruje!

KDO NEBO CO VÁS INSPIRUJE?

Stále mě inspirují mí klienti a můj personál. Když vidím dobré lidi dělat dobré věci, všímám si toho a moc se mi to líbí!

Když jsem hovořila o tom, jak se šíří negativismus, tak stejně tak se šíří i dobré věci! Když vidíte, že se někdo jinému člověku snaží maximálně pomoci, přiměje vás to udělat to samé.

Moc ráda slyším, když mí marketingoví konzultanti učí majitele malých firem, jak svou firmu zvětšit, protože oni jim skutečně pomáhají. A když se malým firmám daří, daří se nám VŠEM!