Jak zlepšit vztahy s veřejností (public relations) v rámci celé firmy? Je to práce jednoho člověka nebo by se na tom měl podílet každý člen skupiny?
Ano, vztahy s veřejností se dají zlepšit a měl by na tom pracovat každý člen v týmu, protože i jednotlivec dokáže ovlivnit PR celé skupiny. A ať už to je jakýmkoli směrem.
V rámci zachování dobrého jména firmy a budování vztahů s veřejností by všichni pracovníci měli dodržovat následující pravidla:
- Je potřeba dodržovat sliby, dodržet termíny (např. obchodní schůzky, nechodit pozdě). Toto platí i uvnitř firmy při interní komunikaci.
- Neposílat pozvání na akce příliš pozdě na to, aby mohlo být akceptováno (1 – 2 dny před začátkem akce je už příliš pozdě). Výjimku tvoří akce jako je „last minute“.
- Je chybou nenabídnout kávu (pohoštění).
- Postavit se, když do místnosti vstoupí dáma nebo důležitý člověk. A co to znamená důležitý? Každý člověk je důležitý!
- Není možné, abyste se svými podřízenými či kolegy zacházeli na veřejnosti nevhodně. Ať už k tomu máte jakýkoli důvod či podnět. Vždy danou situaci řešte stranou, mezi čtyřma očima.
- Nezvyšujte hlas na veřejnosti nevhodným způsobem.
- Nevyrušujte, když někdo jiný říká něco důležitého.
K dobrým vztahům s veřejností přispívá CELÝ TÝM.