Čtu články velkých světových copywriterů a velmi oceňuji jejich smysl pro osobní integritu. Díky výjimečným textařským schopnostem a známým jménům se mohou stát dodavateli jakékoli společnosti a vydělávat ve velkém. Jsou však velmi opatrní ve výběru partnerů, netají se ani negativními zkušenostmi. Občas zjistí, že klient, kterému pomohli podstatně zvýšit obrat, prodává nepoctivě nebo nedodává skutečně hodnotnou službu. V takovém případě okamžitě ukončí spolupráci, případně podniknou i další kroky.
Jaká je vaše životní filozofie, mise a vize vaší firmy?
Pokud jste o hodnotě vaší služby hluboce přesvědčení a podnikáte eticky, nemusíte v reklamě nikdy lhát. I síla nejúspěšnějších inzerátů spočívá často v tom, že dokážou vynést pravdu na světlo. Říct nebo poukázat na něco, co jsme tušili, ale nikdy jsme se na to nepodívali z podobné stránky.
Nepodceňujte sílu poslání a vizí své firmy. Pomůžou vám odlišit se od stovek jiných a výrobky velmi podobných společností. Vaše hodnoty, společně sdílené přesvědčení a cíl jsou silnými zbraněmi na dnešním „me-too“ trhu.
Pravda jako nástroj úspěšného marketingu
Nebojte se být upřímní ve svých představovacích dopisech, nabídkách a komunikaci se zákazníky. Klidně deklarujte své hodnoty, lidé to pocítí a ocení. Marketing je tu na to, aby prodával výrobky a služby, ne na to, aby ohromoval, bavil, či vyhrával ceny. Důležité je, aby váš zákazník cítil, že jste názorově na stejné vlnové délce.
Když jsem pro svou klientku napsala nabídkový obchodní dopis, ve kterém jsem přiznala, že jde o „jednočlennou“ firmičku a všechny služby dodá osobně, dosáhl mailing 10% odezvu! Přáním většiny malých firem je představit se tak, aby nikdo nezjistil, že jsou malé. Vůbec přitom nemusí jít o optimální strategii. Všichni rádi spolupracujeme s dodavateli, kteří se chovají čestně a předvídatelně a sami bychom se měli vždy snažit jednat tak, jak to chceme od ostatních vůči sobě.