Nesnažte se o nemožné, když je váš rozpočet minimální
Reklamní rozpočet je často prvním na ráně, když jde o šetření v horších časech. Ale kdy jindy byste měli podporovat prodej reklamou? V dobrých časech to jde i samo. Zároveň je jasné, že téměř nikdo nemá dostatečný rozpočet na reklamu, zeptejte se jakéhokoliv manažera marketingové komunikace. Pokud však rozpočty nedosahují miliónové částky, buďte opatrní v jejich vynakládání.
Inzerce v denících, či časopisech je poměrně nákladná záležitost. Když dobře poznáte vaši cílovou skupinu, správně určíte způsob a dosáhnete jistý počet opakování, může být účinná.
Ale na kolik reklam z dnes přečteného denníku si dokážete vzpomenout? Jakmile jste si vzpomněli, zabírala jejich plocha zlomek strany? Měla svojí výjimečnost, upoutala vás něčím, co už dlouho hledáte. Nebo byla součástí velké kampaně a vyplavala vám v paměti, právě proto, že jste ji viděli už mnohokrát?
Ne vždy je pravda, že alespoň nějaká reklama je lepší než žádná reklama. Nižší rozpočet je třeba nasadit maximálně cíleně. Můžete využít přímé oslovení direct mailem, PPC na internetu, či připravit setkání, na které pozvete své současné i potencionální klienty. Nedělejte si iluze, že inzerát uveřejněný jednou za čtvrt roku, si budou vaši zákazníci pamatovat. Množství informací, které se denně uchází o jejich pozornost, jim v tom spolehlivě zabrání. A ještě horší je, že v takovéto situaci se lidé často zamění vaši reklamu za konkurenční od firmy, která je v oboru lídrem na trhu nebo propaguje více.
Prostřednictvím pravidelného poskytování kvalitních a zajímavých informací novinářům můžete vybudovat dobré vztahy i na tomto poli a dosáhnout někdy víc, než by dokázala reklama. Neslibujeme však, že to bude lehké a určitě si to vyžádá hodně pracovního úsilí i dobrých nápadů.