Když chce šéf dělat dobře svou práci, měl by splňovat jeden předpoklad. Šéf by měl být totiž někdo, od koho jsou jeho podřízení ochotní přijmout příkaz. Možná to zní docela jednoduše, ale na šéfa jako takového to klade poměrně velké nároky. V první řadě je to totiž právě on, kdo musí mít naprosté jasno v tom, co dělá. Musí vědět, kam směruje svůj tým a čeho chce dosáhnout. A následně komunikací způsobit, že jeho lidé budou rozumět tomu, co chce a co víc, že budou chtít přispět a pomoci toho dosáhnout.
Milý přístup a respekt
Milý přístup a snaha o to být oblíbený za každou cenu, respekt u nikoho asi nezíská… U šéfa nebo vedoucího pracovníka to platí dvojnásob. To neznamená, že šéf, který neřve a neskáče lidem po hlavách, je špatný šéf. Ale i vzteklý šéf je lepší, než „slabý management“, který se skoro omlouvá za to, že po zaměstnancích něco požaduje.
V dnešní době, kdy získat a udržet kvalitní zaměstnance není úplně nejjednodušší, je dobrý a schopný šéf o to důležitější. Protože je to právě on, kdo může ve finále významnou měrou ovlivnit to, zda lidé z firmy budou odcházet či nikoli. Schopní a produktivní lidé po sobě asi dlouhodobě křičet nenechají. A už vůbec nebudou akceptovat, aby je vedl někdo, kdo vlastně neví, čeho chce dosáhnout.
Šéf musí vědět
Jedna z věcí, která může zvýšit respekt vedoucího, je jednoduše vědět. Vědět více o práci, kterou dělá, vědět více o organizování, vědět více o řízení. A to vlastně platí ve všech oblastech života, kde člověk o něčem ví více než ostatní, kde dokáže mít výsledky, tam málokdo pochybuje o jeho kompetenci.