Jakmile připravujete e-mailovou kampaň a uvažujete, co všechno byste měli ve svých textech povídat, nezapomeňte na to nejdůležitější. Titulek je tím, co rozhodne, zda si příjemce otevře váš e-mail. Titulek musí zaujmout, musí se správně zobrazit a musí získat důvěru. Začínat email s nepromyšleným a podezřelým titulkem je jako pozvat si přátelé na návštěvu a na vchodové dveře nalepit policejní pásku.
Zkušení textaři doporučují strávit při vymýšlení titulku 90% času a jen 10% při zbytku textu. V emailech to platí dvojnásobně, a navíc je tu ještě několik pastí, kterým je třeba se vyhnout.
1. Délka textu v titulku
Mailové servery a zobrazení textu ve schránce je obvykle ohraničeno délkou 50 až 70 znaků. Nepočítejte s tím, že adresát si text přeroluje nebo natáhne. Pravděpodobně to neudělá a váš email poputuje jedním kliknutím do koše.
2. Napište do titulku to nejpodstatnější
Vyjádřete výjimečnost vaší nabídky, její podstatu a v případě, že platí jen chvíli – i časové omezení pro akci. Ano, to všechno musíte vtěsnat do uvedených cca 50 znaků. Myslím, že to byl David Ogilvy, kdo řekl, že titulek je inzerátem na vaši reklamu. Věnujme mu takovou pozornost, jako přípravě každého jiného inzerátu.
3. Personalizovat či ne?
Pokud jste všechny svoje adresy sesbírali registrací a máte k dispozici reálná jména, můžete je použít. Jakmile to tak neplatí, raději použijete vhodné všeobecné oslovení. Osobně jsem už trochu alergická na titulky typu: „Jano, toto musíte vidět!“ Zaprvé nevím co, zadruhé mě oslovení jménem od úplně cizích lidí vůbec nepřesvědčí. Ale vyzkoušejte sami, co pro vás funguje lépe.
4. Vyhněte se vykřičníkům, zvláštním znakům a různě zvýrazněným slovíčkům „zadarmo“
I když nabízet něco zadarmo může být mocnou zbraní, není třeba to přehánět. Jednak to můžou odfiltrovat antispamové programy a jednak tři vykřičníky za tímto slovem prostě nejsou moc důvěryhodné.
Máte už s marketingem přes e-maily svoje zkušenosti? Podělte se s nimi. Jak chcete pomoci s přípravou vlastních emailových kampaní, můžeme si o tom popovídat.