1. Úvod
  2. /
  3. řízení

Novinky a články

Štítek: řízení

Ale on ten nový vedoucí vůbec není jako Pepa…

Ale on ten nový vedoucí vůbec není jako Pepa…
Blíží se naše konference na téma předávání pozic. A tak o účasti pravidelně debatuji i s klienty, kteří říkají – zajímavé téma, ale my už jsme změnu na klíčových postech provedli. Pak ale sklouzne debata ke konstatování – ale ten nový vůbec není takový, jako … a...

Delegování a delegování je rozdíl…

Delegování a delegování je rozdíl…

Nejpodstatnější součástí delegování, na kterou se často zapomíná, je mentální převzetí daného prostoru nástupcem. Je to jeho nastavení, že vše, co do daného prostoru patří, bude jím opravdu dobře vykonáváno a zvládáno tak, že do toho není třeba už dále zvenčí zasahovat. Je to mnohem víc než odevzdaný „job description“ či zaškolení. Je to vnitřní přijetí plné osobní odpovědnosti, že toto je můj prostor, ve kterém garantuji samostatné hodnotné výsledky.

Šéf versus organizátor

Šéf versus organizátor

Typická charakteristika dobrého šéfa je, že se orientuje na výkon svých lidí, na jimi dotaženou práci v termínu a v potřebném objemu. Dobrý šéf je někdo, kdo má v krvi přivádět lidi k produkci a dosahovat s nimi výsledků, kterých by oni sami bez jeho vedení nedosahovali. Je to provokatér, kouč, trenér, který hranice, kvalitu a schopnosti svých lidí neustále posouvá dopředu.

Nejdůležitější parametr šéfa

Nejdůležitější parametr šéfa
Na seminářích vedeme pravidelné diskuze o tom, co je tím nejdůležitějším parametrem pro měření kvality práce vedoucího pracovníka. Nebo o tom, jak rychle a spolehlivě poznat, zda někdo je, nebo není dobrým šéfem. Můžeme se zde začít bavit o jeho vystupování, chování k...

Nákladné omyly v delegování

Nákladné omyly v delegování
Velké procento dotazů na našich seminářích pro manažery a majitele firem zní: Jak se zbavit toho, co již nemohu/nechci dělat? Jak předat vedení úseku, střediska nebo firmy jako celku? Jak mám delegovat, ale s jistotou, že daná věc bude dále fungovat správně i beze...

Jak se postavit k chybám?

Jak se postavit k chybám?
Chybujeme neradi Asi se shodneme na tom, že nikdo z nás nedělá rád chyby. Naopak. Pokud uděláme chybu, často máme tendenci hledat důvody, proč jsme jednali tak, jak jsme jednali, a proč to vlastně bylo celé správné. Někdy se dokonce hájíme i tehdy, jsou-li naše...

Porada „jako za trest“? Jde to i jinak!

Porada „jako za trest“? Jde to i jinak!
Porada je nutným nástrojem řízení a koordinace týmu. Je to užitečné setkání, ve kterém si členové týmu vymění informace a mohou efektivněji pracovat na základě korektních dat. Ale mnoho zaměstnanců, dokonce mnoho vedoucích porady nesnáší a berou je jako zbytečně...