Statistika nuda je, tak se to alespoň zpívá v jedné české písničce.
Ať už statistika nuda je, či není, tak je to zcela určitě jeden z nejdůležitějších nástrojů šéfa. (i v písničce se zpívá „má cenné údaje“)
Aby šéf mohl se statistikami něco dělat, tak je nejprve musí mít. Nemyslím tím tabulky plné čísel, i když i to je lepší než vůbec žádný přehled, ale statistiku, která graficky znázorňuje určité množství požadovaného produktu (výsledku) vzhledem k času. Zjednodušeně graf. Vytištěný a na očích. Proč? Je důležité vědět, že to není jen nějaký papír na zdi. Je to skutečně nástroj. A pokud je taková statistika správně definovaná, na první pohled dokáže vedoucí rychle určit stav oblasti, kterou statistika znázorňuje. Dokáže předvídat průšvih a zabránit mu ještě předtím, než se skutečně stane.
Samozřejmě to má určité podmínky.
Chce to určitou schopnost konfrontace. Dívat se, vidět a neomlouvat nízké statistiky.
Mizerná čísla? Statistiky jsou dole? Ano, někdo udělal něco pro to, aby byly dole. A jsou dole, protože nikdo nedělá nic pro to, aby šly nahoru.
Jsou statistiky nahoře? Skvělé! Znamená to, že někdo udělal něco velmi dobře. Zní to jednoduše, ale vlastně tady začíná, jak se říká, zábava. Další krok je totiž o tom, zjistit kdo, co a proč.
Takže statistika zdaleka není taková nuda, jak se na první pohled může zdát.
Zajímalo by vás, co všechno se ještě dá se statistikou vykouzlit? Jak ji správně používat, k čemu ještě slouží a hlavně jaké další možnosti a nástroje má šéf, aby se neztratil v hromadě požadavků, nároků, úkolů, které se na něj často hrnou silou laviny?
Přihlaste se na Motivační seminář pro vedoucí pracovníky.