Optimalizace www stránky pro vyhledávače (SEO = Search Engine Optimization) se stala jedním z top témat dnešních podnikatelů. „Penalizuje Google zrcadlení textu, odměňuje linkování na užitečné stránky, získávám nebo ztrácím ranking (= pořadí ve vyhledavačích) tou či onou technikou?“
I v případě, že nemluvíte jazykem tohoto kmene, můžete pomoci své webstránce k vyššímu umístění ve výsledcích vyhledávání. Měli byste dbát na několik základních pravidel:
- Tvorba webstránky si žádá dodavatele, který je schopen dokázat, že jeho práce zohledňuje SEO techniky a má referenční výsledky. Nepomohou vám blikající efektní prezentace, ani úžasný design, když vaši stránku nenajdou zákazníci.
- Zapracujte do svých textů a hlavně nadpisů klíčové slova, které lidé do vyhledávače zadávají, když potřebují vaše služby. Nespoléhejte se jen na svoje názory, ptejte se zákazníků, jak vás našli anebo jak by pojmenovali to, co hledají. Seznamte se se základním nástrojem na hledání slov na Google Adwords, je velmi jednoduchý a zvládne ho i laik. Klíčová slova využijte i při pojmenování obrázků či samotných domén.
- Vyhledávače mají rády texty, ale jsou velmi dobře schopné rozeznat nepřirozenou hustotu klíčových slov. Nezaměřujte se proto na umělé formulace pro stroje. Pište přirozeným jazykem, srozumitelným pro návštěvníky a výskyt klíčových slov ponechejte v rozumné míře.
- Lidé při hledání často zadávají celé fráze, nejen jednotlivá slova. Stejně tak bývá využívané jméno města, ve kterém služby hledají.Myslete na to při psaní a buďte konkrétní. Místo slov „naše pobočka“ můžete přece napsat „pobočka Bratislava“.
- Pokud používáte společný server s jinými webstránkami, měli byste se ujistit, že ho s vámi nesdílejí takové stránky, které byly v minulosti vyhledávači potrestané za svoje nekalé metody. Taková společnost na serveru může totiž uškodit i vaší stránce.
- Pravidelně aktualizujte webstránky a přispívejte čerstvými informacemi. Obsah vašich stránek se postupně rozroste, což vyhledávače ocení a návštěvníci budou mít důvod sem chodit častěji. Nezapomínejte, že lidé chodí hledat na web především užitečné informace, rádi si přečtou tipy od odborníků, příspěvky na blogu, diskuse. Tvrdé prodejní techniky je odradí!
- Zabezpečte, aby vaše stránky byly zaregistrované a vedly na ně linky z kvalitních dostupných adres. Hlavně ty, které mají i relevantní obsah, příbuzný vaší stránce, vám budou prospívat při lepším umístění.
Pokud se vám stále ještě zdá, že SEO je příliš cizí slovo, začněte se rozhlížet po dobrých dodavatelích, protože v budoucnosti se vaše webka bez této pomoci neobejde. Ptejte se na konkrétní výsledky a ověřte si reference. I na našem trhu působí několik velmi dobrých SEO specialistů a agentur, které vám pomůžou dosáhnout cíle.