Co si myslíte o tvrzení, že na to aby reklama něco prodala, musí dávat (komunikovat) obrovské sliby? Autorství tohoto výroku se připisuje Samuelovi Johnsonovi a původně zněl přibližně takto: „Slib, obrovský příslib, je duší celé reklamy.“
Mnozí textaři to vzali doslovně a ve svých inzerátech slibují hory-doly. Problém je, že překročením určité hranice se i velký příslib stává nedůvěryhodným. Jednoduše, na lidi už nefunguje. Pokud jste navzdory tomu přesvědčeni, že je to vhodné poselství, otestujte, co se stane, když trošku „uberete“. Mnohokrát se úspěšnost vašeho inzerátu podstatně zvýší, když přidáte do textu upřímnost místo nafoukanosti.
Ono ani s tím citátem v úvodu to nebylo úplně tak jednoznačné. Americký marketingový guru ho vyslovil v situaci, když se reklamní textaři předháněli pokaždé v úžasnějších slibech a jednoduchá technika přestala účinkovat. Johnson to myslel do značné míry ironicky, ale to zjistí pouze ti, kteří se do tématu ponoří hlouběji.
Je tedy velký slib v reklamě omylem?
To ne, takto otázka nestojí. Velký slib, který dokážete do puntíku dodržet, vás může odlišit velmi úspěšně. Buďte si však jistí, že vám to cílové publikum bude ochotné uvěřit a že vy za každou cenu svoje sliby dodržíte.
Nebo se na to podívejte raději tak, jak to doporučuje hebrejské přísloví:„Slibuj málo a dělej hodně! „