Na první seminář jsem se přihlásil v roce 2011 bez konkrétního očekávání. Po více než deseti letech na pozici vedoucího oddělení jsem neměl ve firmě motivaci do další práce, chtěl jsem začít něco nového a hledal jsem novou výzvu. Jako první krok jsem chtěl zlepšit své komunikační schopnosti, proto jsem pátral po možnostech vzdělání v této oblasti. Business Success jsem náhodou našel na Internetu a zaujala mě jejich nabídka komunikačních seminářů. Před seminářem mě navštívil konzultant Martin Staněk, který trefně pojmenoval moje problémy a doporučil mi motivační seminář. Služeb Business Success, zejména konzultace s Martinem Staňkem využívám dodnes.
Zásadní zjištění pro mě bylo, že problémy se kterými jsem se setkával jak u sebe, tak ve firmě, lze konkrétně pojmenovat, určit jejich příčinu a snáze pak sjednat jejich nápravu. Díky spolupráci jsem dostal k dispozici nástroje, jak pracovat sám na sobě a také jak zlepšit fungování firmy.
Nejvíce mi dal hned první seminář „Motivační seminář pro vedoucí pracovníky“, následovaný zaváděním poznatků do praxe ve formě konzultací. Tento seminář mi pomohl odhalit problémy a potíže, se kterými jsem se v práci setkával, dal mi návod na jejich řešení a úplně mě „nakopnul“ do další práce.
Jedna z nejdůležitějších věcí, kterou jsem zavedl do fungování firmy, bylo zorganizování mého oddělení, což je samostatná divize firmy. Zpočátku naše divize měla jen několik lidí, kde každý zastával svůj pracovní post, který se nepřekrýval s posty ostatních. Proto jsme necítili potřebu dát naší práci jednoznačný řád ve formě firemních směrnic a popisů postů. Směrnice v systému ISO jsme brali jen jako nutné zlo a ne jako nástroj, který má pomáhat. Postupem času, kdy lidí přibývalo, se začala projevovat tendence, že si každý dělal práci po svém, chyběl nám jednotný systém a nebylo jednoduché zaučit nové pracovníky. V současné době máme velkou část našich činností práci popsanou interními směrnicemi a předpisy, máme zavedená jednoznačná pravidla a pracovní postupy. K dokonalosti toho ještě hodně zbývá, ale myslím si, že já i moji kolegové vnímáme naše probíhající procesy jako cestu k dalšímu zlepšování firmy i nás samotných.
Jako jednoznačný přínos, který bylo možné vyčíslit i finančně je, že se mi díky získaným znalostem podařilo udržet ve firmě několik mých kolegů, kteří byli podobně demotivovaní jako kdysi já. Nejen, že jsem pomohl jim samotným, ale nemuseli jsme shánět nové zaměstnance, a draze a dlouze je zaškolovat, než by se dostali na potřebnou úroveň znalostí a zkušeností.
Tomáš Bůbela
ELCOM, a.s.
Divize Aplikovaná elektronika
Hudcova 76a
612 00 Brno
tel.:558 279 800, fax: 555 301 165
email: tomas.bubela@elcom.cz