V Praze, 27. srpna 2014
Naše společnost PAS, s.r.o. – velkoobchod s kancelářským zbožím, vznikla v roce 1991. Tak jako většina porevolučních firem, jsme do toho šli na začátku hlavně s velkým nadšením a chutí, ale bez velkých znalostí, jak vlastně firmu vést, aby přežila více než pár let, byla zisková, solventní, měla dostatek spokojených zákazníků…
Byl to boj, ale šlo to, všichni byli rádi, že přišla změna, zboží se dodávalo jinak, než za dob státního velkoobchodu a takto to fungovalo pár let.
Po roce 1995 se začaly otevírat první obchodní domy, které měly zahraniční strategii a začaly zákazníky svými nabídkami, know-how, akcemi apod. přetahovat. A my jsme zjistili, že to, co umíme, nestačí, že musíme firmu zorganizovat, vzdělat zaměstnance a tak jsme začali hledat řešení.
Na přelomu roku 1998/99 mě oslovil obchodní zástupce ze společnosti Business Success, zda bychom neměli zájem o jejich semináře, že umí pomoci. To, jak komunikoval, mě zaujalo a nějak jsem „cítila“, že by to mohla být správná cesta.
Po absolvování prvního semináře „Motivační seminář pro vedoucí pracovníky“, jsem měla velkou chuť mnoho věcí ve firmě změnit. Čekala nás dlouhá cesta, ale s každým seminářem jsem část věcí zavedla a zlepšila, ale stále to bylo pomalé. Bylo jasné, že musím víc zapojit kolegy, vedoucí pracovníky i zbytek týmu. Protože nestačí vzdělávat jen jednoho nebo pár lidí ze skupiny, je nutné vzdělávat celou skupinu.
Asi před pěti lety jsem zakoupila celý balík seminářů za zvýhodněnou cenu (jsme obchodníci a máme rádi slevy :)) a absolvovali jsme velké množství všech možných školení. Stálo to hodně peněz, času na školeních a hlavně času při zavádění daných věcí do praxe. Nechtěla jsem dělat tu chybu, že když investuji nemalé peníze, tak že to skončí tím, že „zase nemám čas“.
A co se změnilo? Už prvním seminářem mnoho, ale dalšími to, že jsme mnohonásobně vylepšili naše hospodaření a že dneska na kvalitní vzdělání věří celý náš tým. Zaměstnanci nemají problém jít se školit i o víkendu, a to nejen administrativa, ale i skladníci, řidiči… A po semináři vždy slyším kladné ohlasy, že to vůbec nebyl ztracený čas a že z toho zase něco zkusí aplikovat nejen ve firmě, ale i v soukromí.
Tyto semináře nejsou levné, ale dostáváme za ně kvalitu, jak stabilními výsledky, které se i v době „krize“ drží na dobrých číslech, ale hlavně spokojené lidi. A co je pro šéfa lepší pocit, než dobře zorganizovaná, etická skupina, která má výsledky, ale k tomu se drží v dobrých emocích, vztazích a ze skupiny je cítit celková spokojenost? A na tom všem má Business Success velký podíl.
Za společnost PAS, s.r.o.
Martina Zacharová
jednatelka společnosti