V oboru marketingu se sice pohybuji již několik let, přesto i pro mne byl seminář Základy efektivního marketingu velmi přínosný. Obsahoval nejen teoretické shrnutí a seznámení s nejdůležitějšími zásadami pro efektivní komunikaci se zákazníky, ale také mnoho příkladů z praxe. Velmi zajímavou byla také myšlenka úvodní služby. Pro mne nejpřínosnější částí semináře pak byly konkrétní postupy při tvorbě propagace a možnost jejich bezprostředního praktického vyzkoušení přímo na semináři (výběr cílové skupiny, průzkum trhu, tvorba propagačního materiálu apod.) včetně konzultace a vyhodnocení s trenérem. Již během semináře jsem si zapisovala mnohé nápady.
Bezprostředně po semináři jsem např. využila nápad s QR kódem na propagačním materiálu, který jsme právě chystali pro blížící se veletrh. Snažím se také o lepší interní informovanost o úspěších firmy a produktu. S kolegy z obchodního oddělení plánujeme získávání referenčních dopisů od zákazníků. V reflexi na seminář jsem také mírně upravila jeden propagační leták.
Na semináři jsem strávila dva velmi příjemné a obohacující dny, setkala se se zajímavými lidmi, a mohu jej vřele doporučit jak marketérům, tak všem obchodníkům.
Ing. Dana Nováková
Marketing