Webstránka může splňovat mnoho účelů, ne vždy je jejím hlavním cílem prodej. V každém případě bychom ale měli přesně vědět, čeho bychom rádi dosáhli.
- Získáváme nové kontakty do databáze?
- Budujeme vztah se svými zákazníky tím, že jim poskytujeme hodnotné informace?
- Je našim nejvyšším cílem prodej produktů nebo služeb?
Samozřejmě, můžete mi položit otázku, jaký je vlastně dobrý text na web. Každé médium má svá specifika a reklamní texty je musí zohledňovat. Na webu, který by měl prodávat, vám doporučuji využívat hlavně osvědčené metody u přímého marketingu. Direct marketing se totiž nezaměřuje na budování znalosti značky nebo image – jeho cílem je prodej a tomu podřizuje všechno. Navíc, přímý marketing a jeho úspěch je dobře a lehko měřitelný a tak je prezentaci na internetu velmi blízký.
2, Co nabízíte svému zákazníkovi?
Zbytečně byste měli dokonale zvládnuté textařské umění, zbytečně byste vymysleli neodolatelný slogan, pokud by vaše nabídka u čtenářů nezabodovala. Nepomůže vám, že jste získali mnoho kontaktů, vysoké procento otevření a přečtení zprávy. Nabídka je to, co musí v lidech vzbudit touhu spolupracovat právě s vámi. Popřemýšlejte, po čem vaše cílová skupina touží a v čem je průnik s vašimi službami.
3, Volte strategii podle toho, co by mělo být výsledkem propagace.
Prodejní stránka by měla obsahovat nejen prodejní text, ale i mnohé prvky, které podpoří důvěru – informace o autorovi, reference současných zákazníků a testy, které potvrzují kvalitu a vaši důvěryhodnost, návod na to, jak postupovat při nákupu přes web.
4, Reklamní texty, které podporují prodej.
- Co je vašim skutečným marketingovým poselstvím? Co je tou informací, kterou se má potenciální zákazník dozvědět? Udělejte si v tom úplně jasno a potom poskytněte přesnou a srozumitelnou informaci i čtenářům svého webu. Nepleťte je zbytečnostmi, nezahlcujte nadbytečnými podrobnostmi, nenechejte je ztratit se ve špatně promyšlené struktuře či přehnaně „kreativním“ designu.
- Buďte přirození. Popřemýšlejte trochu o tom, jak byste chtěli, aby se k vám choval jiný prodejce. Nepřehánějte, nelžete, ale ani nezamlčte svoje silné stránky. Vžijte se do reálné životní situace zákazníků. Místo vyjmenování racionálních argumentů pracujte s emocemi, vysvětlujte výhody produktu z hlediska spotřebitele a podpořte je důvěryhodnými důkazy. Používejte kratší a dobře srozumitelné věty bez zbytečné omáčky.
- Nezapomínejte na svůj cíl. Proveďte zájemce přes všechny stádia a nakonec ho jednoduše požádejte o objednávku. V této fázi mnozí dodavatelé selhávají a očekávají, že čtenář už ví, co by měl udělat. Zkuste to jednou jinak. Vy sami mu řekněte, jaký další krok by měl podniknout. Uvidíte, že pokud je v pořádku vaše nabídka a ostatní vyjmenované principy jste dodrželi, úspěšnost prodeje přes web se zvýší.