Přečetli jste si v knížkách a na internetu, že nejdůležitější věcí na světě je dobrý obsah? Nebudeme se hádat, je jasné, že stránky napsané zejména pro vyhledávače sice čtenáře přilákají, ale pravděpodobně dlouho neudrží. Takže o rozumném a dobře připraveném textu není třeba vést žádnou velkou diskuzi.
Kdy může webová stránka prodat
Co je však skutečně rozhodující? Jde o to, aby díky vaší webové stránce někdo i objednal a koupil služby, které tam nabízíte? Aby vytáhl „kreditku“ a naťukal pár vytoužených čísel právě do vašeho systému? Přátelé, zde obsah často nestačí. Ta důležitá esence, která tvoří rozdíl mezi prezentací a prodejem spočívá ve vztazích, které jste dokázali vytvořit se čtenáři stránek, následovníky blogů, či komunitou na sociální síti.Databáze v přímém marketingu rozhoduje
Seznam kontaktů na skupinu lidí, která navštěvuje vaše stránky pravidelně, je tím nejdůležitějším aktivem podnikání na síti. Nevzniká lehko, často ho nedokážete ani koupit. Dobré vztahy je totiž potřeba budovat po dlouhou dobu. Když si však vytvoříte komunitu, která si váží mnoha dobrých věcí, které jste jí v minulosti poskytli, budou vaše vztahy skutečně partnerské a loajální.
Budování vztahů nemá nic společného s obtěžováním
Je to hlavně o důvěře. Když koupíte v kamenném obchodě nekvalitní výrobek, jdete ho reklamovat a přesně víte, s kým máte tu čest. Na internetu je to trochu jiné, chybí nám emoce, kterou by vyzařoval důvěryhodný prodavač. Proto před koupí přes internet většina lidí váhá, zvlášť když jde o výrobek nebo službu, která není všeobecně známá.
Většina lidí má smysl pro rovnováhu. Když někomu dobře posloužíte, vrátí vám to, nechce zůstat dlužný. Obchody, které vám k nákupu přibalí malý dáreček, využívají tuto skutečnost. V konečném důsledku se to vždy vyplatí, protože zákazníci často koupí víc, než původně zamýšleli.
Na internetu může být příjemnou laskavostí například elektronická kniha tipů a rad, jak řešit nějaký problém. Je však důležité, abyste mysleli na skutečné potřeby čtenáře a nevytvořili „dáreček“, který je plný samochvály a vlastní prezentace. Naopak, trochu skromnosti, velkorysosti a nezištnosti je tím, co vám přinese sympatii. Nedá se tlačit na pilu a prodávat během každého kontaktu. Dejte a dostanete. Ale vy dávejte jako první!!!
Rozptylte obavy
Nachytal vás někdy nepoctivý obchodník? Kdo by neměl podobnou zkušenost, všichni máme doma nějaký ten „prachosed“. Když máme udělat rozhodnutí o koupi, často si na to vzpomeneme a svoji kreditní kartu raději odložíme.
Když chcete prodávat prostřednictvím internetu, pochopte tyto obavy a udělejte všechno proto, abyste lidi přesvědčili o své serióznosti. Mimo pravidelné aktualizace obsahu stránek na to má vliv i konkrétnost uváděných informací, přesná adresa, úplné kontakty, seriózní možnosti platby v případě internetového obchodu, hodnověrné reference a doporučení s plným jménem.
Kvalitnímu dodavateli přinese obrovskou výhodu poskytnutí garance, že v případě nespokojenosti může být výrobek vrácen nebo nebude fakturovaný. Můžete snad silněji deklarovat své poctivé úmysly?