Jsme na trhu od roku 1992 a prošli jsme si obdobím tvrdé práce, úspěchu, ale také řadou zklamání a kotrmelců. Několik let spolupracujeme s firmou Business Success s.r.o. a dokonce jsme si nechali „ušít na míru“ několik interních seminářů.
Když jsme se koncem roku 2011 sešli s lidmi z Business Success a konzultovali možnosti další spolupráce, tak na otázku jak a kde „děláme“ marketing, jsem v podstatě neuměl smysluplně odpovědět a začal dokonce nabývat pocitu, že marketing vlastně neděláme. Snad občas nějaká reklama, nějaká akce s našimi zákazníky nebo třeba PR o naší práci, ale to je tak vše.
Seminář „SMA marketing“ o propojení on-line a off-line reklamy s marketingem, tedy propojení konkrétních hmatatelných akcí, tištěných materiálů a práce „v terénu“ se všemi možnostmi využití a propojení on-line komunikace mě naučil podívat se na naši práci z naprosto jiného pohledu. Okamžitě v závěru semináře jsem se přihlásil do tříměsíčního kurzu a do přihlášky odpověděl na dvě závěrečné otázky jednoznačně: Co jste ochoten pro zavedení SMA programu udělat? – „Všechno co bude třeba“ a Kolik času jste ochoten SMA programu věnovat? – „Kolik bude třeba“. Byl jsem totiž rozhodnut řadu věcí změnit a nesmířit se s tvrzením, že podnikání ovlivňuje recese a ekonomické propady jsou nevyhnutelný dopad.
Naprosto je mi blízká filozofie Elada Hadara, majitele SUCCESS business consulting a otce myšlenky SMA programu – skočit do vody a plavat. S aplikací nových věcí jsme tedy započali okamžitě. Začali jsme točit videa (po roce má Štěrba kanál na YouTube přes 100 tisíc zhlédnutí), oživili jsme mailing list a doplňovali nové klienty (databáze zákazníků má po roce přes 6 tisíc adres na které posíláme dvakrát týdně rady a tipy), vzniknul STERBA KLUB s řadou nadstandardních služeb, vytvořili jsme řadu vstupních, tedy ukázkových služeb pro nové zákazníky, aktivně pracujeme s Facebookem a jinými sociálními sítěmi, zaměřili jsme se na prodej jako na celý balíček služeb.
…ve firmě je dobrá nálada, všichni jsou aktivně zapojeni do různých forem nové práce, všichni dostali „novou hru“, makáme víc, než jsme si uměli představit, ale STATISTIKY SE POMALU PŘETÁČEJÍ DO ZELENÝCH ČÍSEL.
Nerad něco nebo někoho doporučuji, neb vím, jak často jsou nároky lidí rozdílné. Tady ovšem musím jinak. JEDNOZNAČNĚ DOPORUČUJI!
Osobně jsem si neuměl představit, že po dvaceti letech relativně jednotvárné práce a pochopitelné únavy mě dokáže něco tak „nakopnout“ jako právě SMA marketingový program. Naučil jsem se dívat na sebe, na naši práci a naše zaměstnance přímočaře a otevřeně. Pokud tento program otevře oči více firmám a projeví se to ve více službách, tak nám všem bude lépe!
Robert Štěrba, majitel společnosti Štěrba-kola
www.sterba-bike.cz