Novinky a články
z Business Success
Transparentní odměňování aneb: Cože? Mám říct, kolik lidi ve firmě berou?
Občas na konzultacích a schůzkách zjišťuji, že myšlenka na zveřejnění výše platů zaměstnanců je noční můra spousty ředitelů firem a vedoucích oddělení. Spousta šéfů si je vědoma nerovnoměrného odměňování ve prospěch konkrétních pozic a konkrétních lidí, a vůbec nemá...
Jak zvládnout problematického zaměstnance?
Práce s lidmi patří k nejnáročnějším, i když také k nejhezčím. Stroj funguje až na nějaké procento chyb stále stejně, ale lidé jsou jiní – mají své problémy, nálady. A s tím vším se musí jejich vedoucí vypořádat a přivést je k jejich práci. Za své podnikatelské praxe...
Co zácvik nováčků zpomaluje nejvíce?
Při řadě konzultací ve firmách našich klientů jsem narazil na věc, která na první pohled vypadá jako "nedůležitá drobnost". Má však zásadní vliv na efektivitu zaškolování nových pracovníků a jejich výkonnost. Ostatně netýká se to jen nových zaměstnanců, ale i těch,...
Když vás mzda nemotivuje k vyšším výkonům
Zaměstnanci obvykle touží po staticky nastavené výši mzdy a přejí si, aby se časem zvyšovala o inflaci a bonusy za profesní růst. To je pochopitelné, ale je to na míle vzdáleno od výkonnosti a míry produkce. Přestože by fixní mzda měla na první pohled zaměstnance...
Neodvádí kvalitní práci? Co s tím?
V mých pracovních začátcích jsem měl možnost v zahraničí hovořit s jedním člověkem, který toho skutečně hodně dokázal. Když jsem u něj byl, měl na stole aktuálně problém s jedním pracovníkem, s kvalitou jeho práce. Viděl na mně, že se hodně zajímám o to, jak pracuje a...
Jak získat náskok před konkurencí?
Pokud by firma zvýšila počet udržených klientů o pouhých pět procent, dodatečné zvýšení zisku, kterého již dosáhla ze současné produkce, by často bylo násobně vyšší než tato procenta. Co by se teprve stalo se ziskem skupiny,...
Chcete zvýšit příjem? Pracujte na důvěře!
Ať už člověk přemýšlí nad příjmem své firmy nebo svým osobním příjmem, ne vždy si uvědomuje základní faktor, který o výši příjmu rozhoduje. Tímto faktorem je důvěra firemních zákazníků ve firmu samotnou, potažmo v lidi, kteří firmu zastupují, a důvěra v produkt, který...
Jak motivovat své lidi v náročnějším období?
Tato doba není pro firmy zrovna jednoduchá. Řada z nich prošla obdobím recese a musela snižovat náklady a často i počty zaměstnanců. To se samozřejmě projeví i na náladě lidí ve firmě. Jaké motivační nástroje je vhodné použít v současné době, aby vedoucí pracovníci...
Jak zvládat a rozumět nepříjemným emocím lidí, které máte v týmu?
Řídíte lidi již dlouhé roky, dozvěděli jste se mnoho cenných rad, máte hromadu vlastních zkušeností, ale navzdory tomu při řízení lidí neustále narážíte na nepochopitelné problémy? Lidé okolo vás si jedou svým tempem a ještě u toho remcají a podléhají negativním...
Tři zdroje zvyšování obratu i v těžším období
Jakmile dojde na trhu k stagnaci nebo když organizace z toho či onoho důvodu jednoduše vstoupí do období nepříliš velkých příjmů, první myšlenka, která člověka v takové chvíli nejednou napadne a která je často tlačena i krizovými manažery, je snížit náklady. Jejich...