Novinky a články
z Business Success
Vývojové stádium firmy
Firmy založené pro revoluci se dostávají do dalšího vývojového stádia, které je pro mnohé manažery novou situací. Období, kdy jsme lidi hlavně nabírali, byli jsme na palubě dlouhé roky ti stejní a spolu to tahali jako římské legie, je za námi. Ať chceme, či nechceme,...
Personální strategie a inzerce, dvě témata, která dnešním trhem práce doslova rezonují
V začátcích podnikání často stačí holé nadšení pro věc a "věc" se podaří. Když jste nadšení z toho, co děláte, pak obchodujete tak, že klienti prostě přibývají. Podobně to často funguje i s budováním týmu. Jednoduše "nakazíte" svým nadšením pár lidí kolem sebe a hned...
Díky vám, máme pro vás akci „na míru“
Jak v dnešní době dát najevo svým zákazníkům a klientům, že si jich vážíme? Často firmy sází na zábavu a akce pro klienty - divadlo, sklípek, kino, výlet parníkem, ochutnávky, zážitky, ... Někdo dokonce pro klienty organizuje i trochu náročnější výlet, třeba do...
Komu všemu patří firma?
Patří společnost pouze tomu, kdo je zapsaný v registru jako majitel? Nebo všem, co ji budují a pracují v ní? Debatoval jsem nedávno s majitelem úspěšné firmy, firma měla už čtyři velké výrobní haly a profit. Pak řeč sklouzla i na to, kde a jak bydlíme. Řekl jsem mu,...
Exec Club v Praze – 5. června 2018
59. setkání podnikatelského klubu se tentokráte uskutečnilo v konferenčních prostorech Columna v Praze na Chodově. Na základě průzkumů a přání jsme jako hlavní téma akce zvolili "Úspěšné principy motivace a sebemotivace". Díky jednotlivým příspěvkům jsme se na...
Co pro vás znamená úspěch?
Když máte před sebou člověka, který už dokázal vše, řekli byste, že víc už nepotřebuje, že je spokojený. Ale spousta úspěšných lidí tuhle hranici rádo posouvá. Seděl jsem s jedním z našich dlouhodobých klientů – je velmi úspěšný, zaměstnává stovky lidí a ve svém oboru...
Kvalita středního managementu
Na přednášce pro management na téma výběr vhodných kandidátů na vedoucí pozice si vzal slovo jeden člověk a svým příspěvkem nás všechny zaujal. Nezachytil jsem jeho odpověď doslova, ale odpověděl něco ve smyslu: „Při výběru lidí na vedoucí pozice do výroby jsme v naší...
Přímost versus benevolence
Měl jsem jednání s jedním z našich dlouholetých klientů a než jsme začali, tak mi řekl: Pojďte, představím vám našeho šéfa výroby. Je to perla, takového člověka jsem ještě neviděl. Samozřejmě jsem souhlasil, protože jsem byl na tu perlu zvědavý. Tak jsme šli do...
Příjemná tvář a vystupování
Jednou jsme na výletě na kolech strávili večer se skupinkou lidí, ve které byli i dva podnikatelé. S jedním z nich jsme potom při debatě otevřeli téma hodnocení lidí. Vyprávěl jsem mu o tom, že někteří lidé mají neuvěřitelný dar vybudovat si velice dobrý vztah ke svým...
Šéf musí být obchodník
Během rozhovoru s jedním člověkem, který zaměstnává přes 6.000 zaměstnanců, a v jeho holdingu jsou desítky firem, mi tento majitel řekl jednu myšlenku: „Kdykoli jsem nechal řídit firmu výrobáře nebo administrativu, tak jsme se dostali do problémů. Začal se komplikovat...