Novinky a články
z Business Success
Strašák jménem změna
Co je "normální"? Za normální považujeme to, na co jsme si zvykli. Každý člověk si normální stav věcí vykládá po svém. Svůj pohled na to, co je normální, si někdo nechává pro sebe, někdo své názory na „normální“ stav věcí předkládá ostatním a jsou lidé, kteří ostatním...
Jak zajistit, aby skvělá myšlenka neskončila na smetišti dějin?
Vadí vám, když si stěžují a remcají? Možná to znáte nejen v práci - máte skvělý nápad, myšlenku, ale v okamžiku, kdy s ní přijdete, dostanete studenou sprchu. Proboha proč? Zbláznil ses? To nemyslíš vážně! A tak dále a tak dále. Co s tím? Je chyba v komunikaci?...
Klíč k úspěšnému obchodu? Schopnost myslet ve velkém!
Dlouhodobě úspěšný obchodník? Musíte své schopnosti vybrousit k dokonalosti! Když se někdo chce stát obchodníkem, měl by mít určité základní schopnosti nebo mít myšlenku, že na nich chce zapracovat. Jsou to schopnosti komunikovat, ovlivňovat názor druhého a...
Jak vysvětlit zaměstnancům, že je čas na nepříjemná opatření?
Jak vysvětlit zaměstnancům, že je čas na „nepříjemná“ opatření? Stává se to i za normálního fungování. Máte na starosti skupinu lidí a musíte jim sdělit nepopulární opatření. A u řečí to většinou nekončí. Musíte je také prosadit. Není to příjemná situace pro nikoho a...
Co je jedinou jistotou v nejisté budoucnosti?
Dnes se manažeři obávají vývoje ekonomiky, pramenící z anti-covid omezení a jejich následků. Rozšířilo se nám spektrum zdrojů strachu z těch dřívějších, jako ropná krize, omezení vývozu/dovozu, růst ceny koruny, pokles ceny koruny, politická omezení, válečné...
A co dál? Tipy pro rychlý návrat do „normálu“
Strašák jménem korona pomalu odeznívá a život se postupně začíná vracet do svých normálních kolejí. I když velká většina firem danou situaci pocítila negativně a zaznamenala poklesy až propady, doba oficiálního „nedá se, nemůžeme“ a objektivního akceptování ztrát...
Tři nejdůležitější schopnosti obchodníka
Určitě se mnou nebudete polemizovat, když řeknu, že jednou z nejdůležitějších schopností obchodníka je komunikovat. A když říkám komunikovat, nemyslím tím jen mluvit, ale hlavně skutečně – toto slovo zdůrazňuji – skutečně naslouchat. Projevovat opravdový zájem o druhé...
Co mi období „covi“ dalo/vzalo? Aneb dívejme se dopředu!
Nové cesty pro novou dobu V současné „covi-době“ je řada z nás nucena hledat nové cesty, jak alespoň částečně nahradit zásadní úbytek zakázek a tedy i financí. Jak to udělat? Jak se k tomu stavět? Nabízejí se tyto varianty: 1. Budeme dělat jen to, co nám vynáší...
Moderní zaklínadlo: PRŮMYSL 4.0
Pokud jste zalistovali v poslední době časopisy o ekonomice, nebo jste hledali na internetu články o hospodářství nebo fungování firem, pak jste určitě už narazili na termín „Průmysl 4.0“. A možná tyto články obsahovaly spoustu informací, za kterými jste si při...
Spoléhat se na přízeň osudu je také možnost
Co je lepší, jen tak proplouvat životem a těšit se z věcí, kterými nás štěstěna obdaří, nebo mít každý svůj krok tvrdě pod kontrolou? Spontánně existovat a být v interakci s ostatními, nebo pragmaticky a detailně plánovat každou vteřinu života? Jeden extrém, nebo...