Dokud byl Facebook komunikační platformou adolescentů, podobné prohřešky se nevyskytovaly. Nastoupiliy v době, když marketéři zjistili, že by sociální sítě rádi využili pro svůj byznys. Ovšem ne všechno, co je možné, je taky vhodné. Nerespektování zažitých pravidel ve vysoce citlivé komunitě nezvyšuje popularitu. Naopak, lidé mohou takovéto chování považovat za nekorektní, vlezlé, podlézavé nebo i drzé.
Poud chcete prodávat svoje výrobky a služby, využijte na to správný nástroj a umístěte si na Facebooku nabídkový inzerát. Potud je to vhodné a prospěšné. Jestliže se však pokoušíte namontovat skryté prodejní výzvy do vašich statusů, komunikací a komentářů, jdete ostatním členům komunity občas pěkně na nervy.
Máte mezi přáteli někoho, kdo se zapojil do multi-level-marketingu a začal prodávat kosmetiku, čistící potřeby či služby finančního poradenství? Jak se cítíte, když na vás vytáhne svoje téma? Já osobně v takových chvílích prchám. Je to jako kdyby někdo přišel ke mně na soukromý večírek a potom začal nabízet ostatním hostům „zaručeně pravé švýcarské hodinky“ (i když vyrobené v Číně). Marketing na sociálních sítích by měl být zaměřený na navazování vztahů a kontaktů, ne na prodejní pronásledování.
Je to podobné, jako přímé pokusy o prodej, ale tito lidé jdou na věc oklikou. Zapojí se do vašich diskuzí, předstírají zájem a snahu vytvořit kontakt, aby v zápětí vytáhli svoji dobře míněnou obchodní radu. Je to průhledné a stejně tak nevítané.
Žaludy hledejte v dubovém lese
I v reálném životě je jednodušší prodávat něco lidem, kteří vaše výrobky potřebují a můžou jim v něčem přispět, než vyvíjet úsilí na přesvědčování lhostejných ignorantů. Podobně na síti je lepší navštívit specializované fórum a vyměňovat si zkušenosti s vyprofilovanými zájemci, než se snažit dostat informace ke každému, kdo vás náhodou najde. Na síti platí „Dej a dostaneš“. Poskytněte vzorky zdarma těm, kteří je opravdu ocení a oni se k vám rádi vrátí, aby s vámi udělali obchod.