Naplánovali jste si podpořit svůj prodej prostřednictvím přímého marketingu? Připravili jste promyšlené dopisy, navrhli sexy titulky, sehnali kvalitní kontakty, zkoušíte do svých e-mailových kampaní zapracovat všechny triky a stále nic? V čem ještě může být problém?
Co způsobuje rozdíl v kvalitě přístupové webstránky?
Především je to vaše zaměření na potřeby zákazníků. Když se dostanou na stránky, měli by okamžitě umět poznat, že jsou na správném místě, jaké výhody získají, pokud podniknou další krok, přesně chápat jaké akce by měli udělat. V neposlední řadě je musíte přesvědčit, že vaší společnosti můžou důvěřovat a spolupráce s vámi bude pro ně tím správným rozhodnutím.
Kde jsem? A jsem tady vůbec správně?
Toto je první věc, kterou si čtenář ověří. Když jdete na silvestrovskou oslavu do restaurace a před dveřmi vás vítá bohatá výzdoba, plakát s programem a číšník se sklenicí sektu víte, že jste nezabloudili. Našli byste to místo možná i podle adresy, tohle je ovšem příjemnější.
Zároveň byste měli dbát na to, aby i váš web odrážel vaši corporate identity, aby barvy, logo a ostatní prvky byly v souladu s představami a očekáváními návštěvníků. A aby byly v souladu s direkt mailem, který je sem právě přivedl.
Co je tady zajímavé pro mě?
Když už se čtenář zorientoval, je na čase přesvědčit ho, aby udělal i krok číslo dvě. Pokud například chceme, aby si z našich stránek stáhl nějaký dokument nebo se zaregistroval na odběr našich novinek, a tak nám zanechal svůj kontakt a možnost další komunikace, musíme mu dát jasně najevo, jaké benefity mu z toho vyplývají. Nesnažte se v této fázi ani tlačit ani prodávat. Mluvte vysloveně o tom, jaké výhody získá návštěvník, když se rozhodne věnovat vám pozornost a stát se například čtenářem newslettra.
Uvědomme si, že „landing page“ je trochu odlišná kategorie, než všeobecná webstránka, na které uveřejňujeme komplexní informace o společnosti. Tuto jsme vytvořili specificky s ohledem na svoji direkt mailovou kampaň a její úlohou je pomoci zájemcům vykonat určitou akci. Vyhněte se všemu, co by mohlo být rušivé, zbytečným linkům, nepotřebným informacím či reklamám. „Méně je někdy více“ tady platí dvojnásobně!
Vyhněte se reklamnímu klišé a řečem o důvěryhodnosti, ale popřemýšlejte, co podpoří vaši seriózní image a přesvědčí zájemce, že se nemají čeho obávat. Můžete k tomu využít krátké pochvalné vyjádření svých stávajících zákazníků, v kterých mluví například o tom, jak se jim vyplatil nákup vašeho produktu. Jiný způsob je zobrazení pozitivních ohlasů z tištěných médií, fór nebo blogů stejné branže. Získali jste nějaké ocenění? Nebojte se je ukázat! V neposlední řadě vám může pomoci, když vaše stránka obsahuje i pravidla nakupování, garanci kvality, řešení případné reklamace či možnost vrácení peněz.