Stalo se vám někdy, že se k vám od kolegy nebo podřízeného dostala informace, která vás rozpálila doběla? Možná vás dokonce prezentovaná situace natolik rozohnila, že jste vyskočili ze židle a jako povodeň vtrhli na úsek, kde podle právě předané informace měl hořet velký průšvih… Jenže když se zodpovědný pracovník dostal ke slovu, ukázalo se, že to vlastně celé je malinko jinak?
Situace, která zní možná zábavně, když ji někomu vykládáte. Ovšem když si spočítáte, co ve skutečnosti stojí výbuch šéfa, následné zjišťování skutečného stavu, a případné urovnávání, to už tak vesele nevypadá.
A to celé, kvůli jedné informaci, kterou někdo odvykládal šéfovi, ať už s úmyslem ho naštvat nebo klidně i s úmyslem pomoct.
Stává se to. A je to zbytečné.
Proto jedna z hlavních zásad šéfa by měla být: NEPOSLOUCHEJ, DÍVEJ SE.
Dobrý šéf by měl umět rozlišit, co je skutečně pravda. Měl by být ochotný a schopný se dívat…ale taky by měl vědět po čem se dívat.
Existují nástroje, které může vedoucí pracovník použít, aby to „dívání se“ bylo rychlé efektivní a pravdivé.
A dokonce i schopnost nevyletět na první našlápnutí se dá tréninkem naučit a zlepšit. Spolu s klienty jsme právě první týden v lednu věnovali kurzu, kde jsme v této oblasti na sobě hodně zapracovali. Někdy s humorem, někdy s pořádanou dřinou. Ale nedovedu si představit svižnější a lepší start roku. 🙂
A pokud cítíte, že byste i vy snesli nějaký ten trénink, nebo si chtěli třeba ujasnit, jaké nástroje má šéf k dispozici…jsme tu pro vás.
Těšíme se na vás třeba na našem Motivačním semináři pro vedoucí pracovníky.