Přestože dnes zažíváme boom v marketingu, který s novými technologiemi dokáže způsobit někdy až kouzelné věci, pro velkou část firem je a zůstane obchodník tou poslední instancí, která rozhoduje o tom, zda klient důvěru ve firmu vloží nebo ne. Proto Vám chci dát jednu cennou radu, která vám v řízení obchodníků může být velmi prospěšná:
Nenechávejte obchodníky selhávat příliš dlouho!
Co to znamená? Pokud se vašemu obchodníkovi nedaří, nenechávejte ho celé týdny chodit za dalšími a dalšími klienty a zažívat opakované neúspěchy, protože dostává stále více a více ran, které ho mohou složit a vy ho nakonec ztratíte. Je třeba s ním absolvovat společné jednání, aby mohl dostat zpětnou vazbu a korekci.
Člověka nezabíjí to, že neuspěl, ale to, že neví, proč neuspěl (mimochodem toto platí nejen pro obchodníky, ale pro všechny z nás – ve výrobě, v managementu či v administrativě).