Asi každý šéf zná situaci, kdy se to na něj „navalí“. Mnoho problémů, větších či menších, nespočet rozhovorů, jednání a řešení s lidmi, které řídí. Snad nekonečná řada jednání s VIP klienty a dodavateli, které šéf prostě musí absolvovat a to nemluvíme o tom, když se „hodně daří“ a přijde do toho i nečekaná událost, jako je reklamace u VIP odběratele a chtějí to řešit jenom se šéfem. Možná to znáte pod výrazem „jobovka“.
V takových týdnech pak už moc času a pozornosti na standardní práci šéfa, směrování firmy a roztáčení produkčních koleček nezbývá.
Ale možná to jsou právě tyto týdny, kdy šéf také zjistí, jak výkonnou má asistentku. Možná z minulosti znáte názor, že asistentka by měla být hlavně pěkná, ideálně blondýnka a měla by umět uvařit dobrou kávu. Možná to tak kdysi bylo, možná ne. Určitě je fajn, když je asistentka pěkná a dobrá káva se také hodí. Dnes ale musí být asistentka mnohem, ale mnohem víc. Pokud máte výbornou asistentku, určitě víte, že má cenu zlata.
V daném případě totiž skutečně není páté kolo u vozu. Ani někdo, kdo přivítá návštěvu a usadí ji do zasedací místnosti.
Výborná asistentka dokáže šéfovi skutečně pomoct. Nemusím asi zmiňovat, že špatná asistentka dokáže firmě a šéfovi život značně zkomplikovat.
Pokud má šéf bezvadnou asistentku, krizové období je pro něj mnohem jednodušší. Možná zrovna jako šéf máte v hlavě pár úkolů, které by klidně mohla zvládnout asistentka za vás. Možná víte o něčem, s čím by mohla pomoci a ušetřit vám nějaký čas, třeba na přípravu jednání s VIP klientem.
Jestli vás něco takového napadlo, nemějte obavu využít svou pravou ruku, kterou asistenti a asistentky právě jsou.
Napadají vás otázky typu…
- Co by mělo být náplní práce mé asistentky?
- Které činnosti bych měl jako šéf asistentce svěřit?
- Má efektivita asistentky vliv na mou efektivitu?
- Jsme společně výkonný tým nebo se navzájem brzdíme?