1. Úvod
  2. /
  3. Nezařazené
  4. /
  5. Nejslabší článek ve firmě

Nejslabší článek ve firmě_Business Success_Melánie Marečková BulováŘíká se:

„Každý řetěz je tak silný, jak silný je jeho nejslabší článek.“ 

Staré známé pravidlo. Pravděpodobně ho už asi každý v životě v nějaké souvislosti slyšel. Otázkou je, jak se dá uplatnit v moderním managementu a v současném řízení firem?

Vždyť ne každý má firmu uspořádanou jako pásovou výrobu, kde je hned viditelné, že tam je slabé místo, které to celé zpomaluje, pokud ne přímo brzdí.

Pokud se podíváte na firmu, ideálně na nějakou jinou, než vaši vlastní, tak to většinou velmi rychle uvidíte.

Proč?

Protože ti, kteří tam pracují, si na to už zvykli. Smířili se s tím a už nevnímají, že to tak je!

Jednoduše Petr je už jednou takový, on se nezmění.

A tak se nejednou celá firma vědomě, či nevědomě přizpůsobuje Petrovu tempu, jeho pracovnímu nasazení a jeho výkonům.

Pokud to vezmeme skutečně do důsledků, tak právě tento pracovník určuje, co a jakým tempem se bude ve firmě dělat. A to je pro hodně firem velmi limitující.

Otázka však je, kdo je ve skutečnosti ten nejslabší článek ve firmě? 

Je to ten pracovník (Petr)?

Ano, ale… Co ten, kdo ho řídí?

Jeho šéf měl už dávno sjednat pořádek. A pokud se daný pracovník nenapravil a nezlepšil, tak ho měl už dávno přeřadit anebo dokonce vyhodit.

Nebo je to dokonce člověk, který ho do firmy na dané pracovní místo vybral?

Jak z toho ven?

Některým lidem se to asi nebude líbit. Není třeba nad tím přemýšlet a plakat, je potřeba začít rychle jednat. Takže šéf neslabšího vyhodí. Potom se podívá na toho, kdo ho do firmy vybral a sjedná nápravu. A nakonec přijme sám pro sebe pravidlo (směrnici), že toto už nikdy nedopustí.

A je hotovo.

Je tu však ještě jeden háček. Ve firmě je vždy někdo nejslabší…