Téměř každá firma na světě má webové stránky, a to znamená, že malé a střední podniky musí překonat téměř nepřekonatelné šance, aby dosáhli na jedno z mála míst na prvních stránkách výsledků vyhledávačů.
Velké podniky mají pomyslný zámek na většinu z předních pozic. Mají takové výhody, které vy nemůžete mít; počínaje dostatečným obsahem, aby zaplnili národní knihovnu a rovněž nepřeberné množství příchozích odkazů.
Asi si také řeknete, že je docela těžké jim konkurovat, zejména pokud máte omezené zdroje a jste v této hře nováčkem.
Není-li váš produkt nebo služba zcela nový vynález, budete potřebovat působivou strategii, abyste propluli.
Zde jsou tři tipy, které vám pomohou v hracím poli.
1. Ovládněte místní trh
94% lidí s chytrými telefony hledá místní informace ve svých telefonech. Takže, i když nemusíte být první, kdo na ně vyskočí ve vyhledávání „gurmánské koláčky“, místní vyhledávání znamená, že můžete uplatnit nárok na první místo na gurmánské koláčky ve vaší oblasti.
Monitorujte seznamy ve vyhledávání. Dominovat místnímu trhu vyžaduje velkou pozornost k detailům. Ujistěte se, že vaše záznamy jsou detailní a aktuální. Pokud to váš produkt nebo služba umožňuje, využijte všech místních a průmyslových vyhledávačů a recenzních míst, jako je Yelp, Urbanspoon a Trip Advisor.
Buďte součástí komunity. Přidejte se a sponzorujte místní události, účastněte se charitativních akcí, darujte značkové zboží „giveaways“, a ujistěte se, že vaše webové stránky uvádí veškeré tyto události. Účast na místních akcích zvyšuje vaši viditelnost, dostanete se „do řeči“, a v neposlední řadě získáte organické zpětné odkazy z místní zpravodajské agentury, blogů a časopisů.
2. Buďte autoritou
Proč lidé vyhledávají firmy a produkty? Web není pouze telefonním seznamem s prakticky umístěnou mapou. Je to zdroj informací pro spotřebitele, kteří u vás nikdy nebyli. A jsou to právě informace na webu, které určují, zda vám může zákazník věřit.
Budování autority buduje také důvěru, a důvěra je nezbytná pro budoucí vztah se zákazníkem. Vaši zákazníci chtějí vědět, kam se mohou obrátit se žádostí o spolehlivé informace ve vaší oblasti.
Uveřejňujte zajímavý obsah. Pokud jste místní firma a neposkytujete žádný obsah, pak nedáváte svému publiku to, co hledá.
3. Buďte mobilní (pro mobilní zařízení)
Alarmující počet malých podniků si myslí, že nepotřebují mít web optimalizovaný pro mobily.
Vezměme si statistiky. Google nedávno změnil svůj vyhledávací algoritmus pro vyloučení stránek z mobilního vyhledávání v případě, že stránky nejsou optimalizované pro mobilní zařízení. Vzhledem k tomu, že 60% všech vyhledávání je prováděno právě na mobilních zařízeních, a 40% zákazníků půjde na web konkurenta, pokud se mu vaše stránky na mobilu nebo tabletu nenačtou. Dá se říci, že kdo nemá web přizpůsobený pro mobilní zařízení, tak si sám před sebou zavírá dveře a staví své podnikání na druhou kolej.