Sociální sítě se stávají novým marketingovým bojovým polem. Podle průzkumu The Nielsen Company, v prosinci 2009, strávil průměrný globální spotřebitel 5,5hod. na stránkách sociálního networkingu. Oproti stejnému období minulého roku zaznamenala letos tato doba nárůst o 82%. Tři cílové komunikační skupiny, které v současnosti vykazují nejvyšší přírůstek, jsou teenageři, matky a generace „boomers“ (věk 44-62). Stejně jako v klasickém marketingu platí, že čím lépe poznáte své cílové publikum, tím více úspěšnější bude váš marketing.
Každá z těchto skupin má jiný profil a zájmy. Mladí inklinují k zábavě a víc vyhledávají MySpace, či YouTube, starší cílové skupiny zase více blogují. Matky mají nejraději Facebook, udržují si díky němu kontakt s přáteli, informují se o výrobcích a poskytují si rady navzájem. Pokud se chcete o statistikách a průzkumech dovědět více, doporučuji navštívit, vedle už zmiňovaných TNS, stránky eMarketer, či Pew.
Využít sociální média v reálné marketingové práci se však zatím daří jen málokomu. Když se podíváme na publikum, které chceme oslovit, mnozí marketéři zjišťují, že Twitter, Facebook, či MySpace, jsou sice masově navštěvované, ale oproti LinkedIn se jeví jako zábava pro děti. Manažeři, profesionálové a podnikatelé se shromažďují spíše zde, než na kterékoliv jiné síti.
Pokud jde o vaši cílovou skupinu, založte si na LinkedIn profil a seznamte se s životem v komunitě. Zapojte se do diskuzí, posílejte informace ostatním členům svojí skupiny, informujte o profilu vaší firmy, webových stránkách i blogu. Váš kredit odborníka v určité oblasti zvýšíte poskytováním odpovědí na otázky členů. Buďte však korektní, i když jde o business, sociální sítě jsou o vytváření kontaktů, nátlakový prodej tu není vítaný.