„Myšlení je nejtěžší věc na světě. Proto se ním zaobírá tak málo lidí.“
Henry Ford.
Myšlení odlišuje vítěze od neúspěšných. A podnikání dává sílu, která ho udrží na cestě nahoře, bez ohledu na to, jak strmý je kopec. Je zvláštní, že mnoho lidí stráví množství času hledáním nových informací, studiem, četbou, ale zapomíná na podstatnou věc. Všechny vědomosti budou prospěšné, jen pokud promyslíme způsob jejich využití pro své cíle.
Nejednou přijdou na moje marketingové přednášky lidé, kteří nepředpokládají, že to co se naučí, bude potřebné zavést do praxe. Jaksi nechtějí respektovat úsilí s tím spojené a samotné vědomosti jsou pro ně cílem.
Nechápejte mě špatně, neříkám, že učit se je zbytečné. Ale když se zamyslíte nad tím, co se potřebujete naučit a jak to plánujete využít, může se stát, že získáte mnoho zajímavých, ale zbytečných vědomostí, které vaši firmu neposunou k lepšímu výkonu. Marketing je nesmírně přitažlivá sféra, ale promyšlená koncepce a poctivá vytrvalá práce musí být obrácenou stranou této mince. Pokuste se strávit každý den pár minut soustředěným hledáním otázek a odpovědí:
- Co je tou největší překážkou, která mi v současnosti brání dosáhnout víc?
- Proč se s touto překážkou setkávám, v čem by mohl být důvod?
- Co by mohlo odstranit problém, jaké nástroje mám k dispozici?
- Jaké řešení dokážu najít a zrealizovat, co jsem ochotný udělat?
Není to lehké. A ani to není všechno.
Potom vás čeká to nejdůležitější. Udělat to! Zavést věci do praxe: naplánovat, prozkoumat, napsat, zrealizovat… Překlenout propast mezi plánováním a uskutečněním. To je to, co přináší úspěch – a nejen v marketingu.