I v těch nejlepších dobách je úspěch v podnikání značně nepředvídatelný.
Co vypadá jako „musíte mít“, tak nějak nejde a rádoby slibný produkt se stává ležákem. Někdy se může zdát, že uvedení nové myšlenky, produktu či služby na trh může být hop nebo trop. Možná jste si někdy také položili otázku „co vězí za tím, že se produkt ujme“, jak si dobrý produkt zaslouží své místo a zájem? Pokud víme, jak zachytit cílovou skupinu a získat pro náš produkt zájem, pak lze uspět i v nelehkých ekonomických podmínkách.
Jak získat přijetí našeho produktu cílovou skupinou?
Jak víte, co se bude skutečně prodávat? Jak si můžete být jisti, že potenciální zákazníci jsou orientováni na vaši společnost a vaše produkty?
Poznejte, co vaši zákazníci chtějí.
To, co si myslíte, že zákazník chce a to, co skutečně chce, nemusí být nutně totéž. Někdy může jít o štěstí nebo dobrou intuici. Osobně bych obchod nenechávala na náhodě – poznejte svou cílovou skupinu a dejte jim to, co hledají!
Dobré smýšlení o firmě a jejích produktech.
Public relations není jen o chytré reklamě. Dobré vztahy s veřejností představují vaši společnost jako profesionála a dobrého obchodního partnera v očích vašich potenciálních zákazníků. Čím lepší PR máte, tím jednodušší bude přijetí vašeho produktu.
Dostaňte své produkty do rukou těch správných kupujících.
Od výrobního pásu až do nákupní tašky… s každým prvkem marketingu. Najděte jeden správný proces pro vaši společnost a vyhněte se milionům těch špatných způsobů.
Klíčové strategie, které spolupracují
Abychom zjistili, co naši zákazníci chtějí, tak nám nezbývá nic jiného než udělat průzkum. Existuje mnoho způsobů, jak sbírat informace – od zkoumání toho, co se v současnosti nejlépe prodává až po dotazování zákazníků, provedení studie o chování zákazníka a mnoho dalších. Pokud můžete zjistit, co zákazník chce, a poskytnout mu to, prodej je prakticky zaručen.
Public relations je umění, jež má zajistit, že vaše firma a váš produkt jsou známé široké veřejnosti (cílové skupině) a je o nich dobře smýšleno. Použijte data, která jste získali při provádění průzkumu, to jsou přesně ty informace, které potřebujete pro vytvoření prodejní či PR kampaně. Vystavte svůj produkt do záře reflektorů a v momentě, kdy je zákazník připraven koupit, tak to budete právě vy ke komu půjde.
Jakmile je zákazník připraven koupit, jste i vy připraveni prodávat?
Marketing je cesta, která vede přímo k nákupu. Je to jako kouzlo, které zákazník dostane, když rozpozná, že váš produkt je přesně to, co hledají.
Není potřeba „objevit nový svět“, abychom prodali své produkty. Leckdy stačí vyslechnout stávající zákazníky, zjistit proč koupili právě od vás, proč se vrací a následně dané informace použít.