Je známým faktem, že pro malé a střední podnikatele nejlépe funguje v získávání nových zákazníků osobní doporučení. Kdyby se nám naší vlastní aktivitou podařilo získat dvakrát nebo třikrát více doporučení, měli bychom o značnou část byznysu postaráno.
Kdyby se nám naší vlastní aktivitou podařilo získat dvakrát nebo třikrát více doporučení, měli bychom o značnou část byznysu postaráno.
Kde tedy více doporučení získat? Jak to udělat, aby Vaše firma nebo Vaše jméno bylo častěji doporučováno? Jasnou odpovědí na tuto otázku je – investujte do kvalitního networkingu.
Co je vlastně networking?
Networking je aktivita, při které vytváříte, budujete a udržujete kolem sebe okrun kvalitních lidí, kteří vás znají, vědí čím se váš podnik zabývá, pomohou vám kdykoliv potřebujete, rádi od vás v případě potřeby nakupují a neváhají vás doporučit svému okolí, když zjistí poptávku po vašem produktu.
Networking je – co se týče financí – velmi nízkonákladová aktivita ve srovnání s jinými druhy reklamy. Avšak co je potřeba do kvalitního budování vztahů investovat – je váš čas. Budování dlouhodobých kvalitních vztahů stojí vaše úsilí a nový úhel pohledu na úroveň jednání s lidmi. Pak se ale můžete těšit na mnoho nových, dlouhodobých zdrojů doporučení a referencí, obchodování v prostředí kvalitních lidí a v ohledu obchodu namísto nekonečného nabízení vašich služeb tam, kde v daném okamžiku nejsou žádány, pomoc lidem, kteří právě váš produkt vyhledávají a aktuálně potřebují.
Váš přístup je klíč k úspěchu
Změňte svůj přístup na obchodních jednáních a navštívených akcích. Když se setkáte s potenciálním zákazníkem, nepřemýšlejte nad tím zda „koupí – nekoupí“, nemyslete na uzavření obchodu jako na jedinou misi setkání. Zkuste se na člověka, který sedí proti vám podívat z pohledu, jak vám mohu pomoci? A zahajte cestu k novému a spokojenému klientovi, který vás bude chtít mít ve svém okruhu dodavatelů. Myslete na to, že jen 3 % zákazníků si od vás koupí na prvním setkání. A zhruba 80 % po více než pátém kontaktu. Což je léty ověřený fakt.
Osvojte si zákon reciprocity
Mít kolem sebe tisíce anonymních kontaktů nemusí být tak přínosné a efektivní, jako mít kolem sebe pár desítek kvalitních lidí, kteří vám neváhají pomoci, předají nový kontakt, doporučí vaše produkty a podpoří vás v jakémkoliv ohledu. Rozdíl mezi těmito skupinami je, že ta druhá, na rozdíl od té první má DŮVOD to pro vás udělat. Proto v networkingu platí obzvlášť váš přístup „jak vám mohu pomoci“ a zákon reciprocity.
Podnikatelské kluby Business for Breakfast – místo, kde můžete díky networkingu růst
A právě proto jsem na český trh uvedla nový marketingový koncept – podnikatelské kluby Business for Breakfast, které již od roku 2001 úspěšně fungují ve Velké Británii. V privátních podnikatelských klubech BforB si členové společně vytváří vlastní bezpečné prostředí (bez konkurence), ve kterém můžou sdílet kontakty, doporučení, reference, která se následně obrací v byznys. Celý systém BforB můžeme nazvat novou obchodní marketingovou strategií, kterou můžete ve své firmě využít za účelem zefektivnění práce se svým existujícím okruhem kontaktů tak, abyste získali mnohonásobně více doporučení, referencí, zakázek a obchodních příležitostí.
Zkušenost s BforB si můžete nezávazně vyzkoušet naživo, vyberte si svůj lokální klub, a přijdťe jako host.
Mnoho úspěchů v networkingu vám přeje
Kamila Zárychtová
zakladatelka konceptu privátních podnikatelských klubů Business for Breakfast v České republice