Řídíte lidi a nejste si někdy jistí tím, jak byste se vůči nim měli chovat, aby vás respektovali a vše fungovalo?
Když si budou myslet nebo cítit z vašeho jednání, že se bez nich neobejdete, nebudou vás respektovat a vážit si vás, protože ve vašem jednání bude vždy přítomna určitá míra strachu.
Dejte jim najevo úctu, uznání, poděkujte jim, ale beze strachu. Dejte jim najevo, že je máte rád, ale že když budou zkoušet hranice, tak nebudete váhat s adekvátní reakcí ani sekundu.
Oni musí vědět, že potřebují víc oni vás, než vy je, potom jim můžete velet, potom je můžete směrovat a vyžadovat po nich splněné úkoly.
Pokud se jich bojíte, pak jim nevládnete, ale plazíte se před nimi a máte tendenci řešit jejich problémy za ně. To už nejste zaměstnavatel, ale žebrák.
Měl byste dělat svou práci manažera s hrdostí, protože jste čestný a pracovitý člověk, a měl byste pochopit, že lidé hledají svého vůdce.
Pokud jím nejste vy ve vaší firmě, najdou si někoho jiného. Takže jím raději buďte vy, protože pak budete mít respekt a úctu nejen formálně, ale i ve skutečnosti,
a život a práce vás budou těšit. Prospěch z toho budou mít i vaši lidé a potažmo zákazníci, všichni zvítězí a nikdo nebude poražen.