Získejte pro své cíle ostatní
Víra v uskutečnitelnost a dosažitelnost cíle, tak potřebná pro morálku celého projektového týmu a efektivní spolupráci, není konstantním a neměnným faktorem. Je to proměnná, jejíž hodnota závisí na PR celého projektu a lidí, kteří za ním stojí. Nadšení týmu pro společný cíl a jeho touha ho dosáhnout se musí živit jako oheň v krbu. Velkým uměním managementu je zapalovat lidi pro své cíle tak, aby jim byly reálné.
Public Relations znamená v doslovném překladu vztah s veřejností a za tímto slovním spojením je ukryto celé know-how, jehož smyslem je zvládat lidské emoce a reakce.
Slovní spojení „lidské emoce a reakce“ je zde použito v negativním smyslu a označuje iracionální postoje lidí, kteří jsou směrováni ke správným akcím v produkci.
Udržte pozornost na pozitivních věcech
Při řízení projektového týmu (ať již jde o firmu, zakázku, nebo jakoukoli jinou formu koordinované spolupráce) je životně důležité zajistit, aby lidé spolupracovali konstruktivně a nepřenášeli svá minulá selhání, obavy z budoucnosti a osobní problémy na své kolegy. Je životně důležité udržet jejich pozornost na pozitivních věcech, aby neměli tendenci zaobírat se těmi negativními.
Definice PR: dobrá práce dobře publikovaná.
Dělat dobré PR tedy znamená prezentovat to, co je úspěšně dokončeno, to, co bylo vybudováno, to, čeho bylo dosaženo. Všechny dobré zprávy, které v projektu existují, nasměrujte k lidem, kteří tvoří projektový tým. Samozřejmě se musí jednat o pravdivá fakta a správné a přesné informace, jinak zdiskreditujete sebe sama jako zdroj informací.
Informace jako nástroj PR
Nelitujte žádné příležitosti, kdy můžete kolegům předat informace o tom, co je hotové, co se podařilo, kdo v čem uspěl a jak jste se přiblížili společným cílům na dosah. Pokud máte možnost využít nějakého pravidelného systému, jak tyto informace poskytovat, využijte ho. Znám firmu, kde se dělají pravidelné snídaně s ředitelem – dobrovolné akce, na kterých pracovník jakékoli úrovně dostane odpověď na jakoukoli svou otázku. Projekční týmy mívají své nástěnky, storyboardy nebo facebookové profily, kde se zveřejňují dosažené úspěchy členů týmu.