Také si někdy lámete hlavu, jak vylepšit své služby a produkty? Jakou inovaci vyzkoušet a zrealizovat, aby vaši klienti byli spokojení, zůstali s vámi a aby jim změna, kterou plánujete, byla ku prospěchu? Výborným nástrojem, díky kterému se celá firma může zorientovat, jakým směrem by se zákazník rád vydal, jsou průzkumy. Ano, je to práce, ale kdo by nedal, jak se říká zlaté prase, aby věděl, co si jeho zákazníci skutečně myslí? Proč kupují nebo proč nikoliv. Jaké vylepšení by u produktů uvítali a co je jim naopak tak trochu jedno? Odpověď na všechny tyto otázky získáte s jistotou přes průzkumy. A není třeba hned se pouštět do padesáti otázkových, složitých dotazníků. I tři, čtyři správné otázky vám někdy dají naprosto jasný obrázek.
Chcete určit směr na základě toho, že víte, co klient chce nebo na základě toho co myslíte, že klient chce? Rozdíl mezi tím, zda víte nebo se domníváte, to je průzkum.
Ještě je jedna varianta, kdy s jistotou můžete vědět, že jdete s vývojem služeb nebo produktů správným směrem. To, když klienti sami přijdou s nápadem „Toto by se mi hodilo, nemáte to náhodou?“. Pár dotazů, poptávek a vlastně zase průzkum.
Nám zrovna nedávno udělal velkou radost zájem z řad našich klientů o studium. Konkrétně o studium našeho sešitu „Jak sepsat klobouky?„. Přišlo pár dotazů, zda by nešel tento náš pracovní sešit nejen přečíst, ale přímo nastudovat pod vedením někoho, kdo má s danou tématikou zkušenosti, a aby na konci takového studia měl člověk v ruce sepsaný klobouk (popis pracovní pozice).