1. Úvod
  2. /
  3. Management blog
  4. /
  5. Jak si vychovat generaci...

Příliš mnoho majitelů, kteří se snaží být zároveň i řediteli, začne po letech ztrácet trpělivost. Už nemají ten počáteční elán a mají pocit, že vše trvá příliš dlouho a jde to jen s velkým úsilím. Pokud si uvědomíme, že žijeme i proto, abychom po úspěšné snaze zažívali i radost a požitek, tedy o to více si majitelů nejednou s určitou trpkostí uvědomí, že to, co zažívají „není ono“.

 

Majitel vs. šéf

 

Člověk asi tuší, že majitel a šéf nejsou identické pojmy. Ale s jistotou definovat hlavní rozdíl mezi povinnostmi jednoho a druhého dokáže jen málokdo z dotázaných. Co je základní prací majitele a co je základní prací šéfa firmy? Je možné to přesně definovat, nebo je to čistě na intuici, charisma, aktuální situaci ve firmě a podobných těžko měřitelných parametrech?

Neznalost tohoto základního rozdílu vede k tomu, že majitelé ani po letech snažení nevidí světlo na konci tunelu. Mnozí z nich by rádi vedli firmu koncepčně, ale nějak se jim nedaří vyklouznout s každodenní operativy a po mnoha letech tvrdé práce mají pocit, že na poli delegování úkolů jiným pracovníkům jsou v některých věcech stále na začátku.

Kde je ten přesný bod, kdy majitel uvízne v pekelném kole operativy firmy? Kdo nepozná tento klíčový údaj, zabetonuje si možnost držet ve vlastní firmě nadhled a výsledkem je nemožnost věnovat se dostatečně koncepční práci. Namísto pocitu uspokojení z dobře vybudované firmy přichází stres, přepracovanost a v konečném důsledku i stagnace.

 

 

 

 

Pokud vás uvedená úvaha zaujala, máte příležitost přijít věcem „na kloub“. Přijďte si pro inspiraci na seminář Profesionální majitel firmy. Odhalíte nejzákladnější slepé uličky, do kterých se na majitelském poli s jistotou dostáváte. Ukážeme vám, jak neztratit radost ze hry, kterou hrajete a jak se nestát otrokem či brzdou vlastního výtvoru.