Když byly blogy zájmovou činností pro neobjevené literární autory, málokterý marketingový manager ze solidní firmy jim věnoval pozornost. Našli se i tací, ale chtělo to mít v sobě kousek vizionáře. Sdílení názorů, myšlenek, informací, se však velmi rychle stalo fenoménem doby. Nejedna firma sní o blogu, který navštěvují tisíce fanoušků, o tom, že zprávy se virtuálně šíří jako lavina a už předem počítá tržby, které by jí měl v zápětí přinést internetový obchod.
Pro koho psát a jak ho oslovit?
Při množství informací, které dnes musíme zpracovat, není nikdo ochotný prokousávat se všeobecnými frázemi ani květnatým jazykem reklamy. Chceme to, co nás zajímá. Chceme to rychle. Chceme to najít snadno a bez třídění.
· Prvním předpokladem dobrého blogu je specializace a zaměření.
Pokud jste dodavatelem kořenících směsí do supermarketů a váš blog je určený začínajícím hospodyňkám či ženám v domácnosti, změňte jazyk, téma, způsob komunikace. Každý z těchto blogů může být sám o sobě velmi úspěšný. Snaha o jejich sloučení a oslovení všech zájemců o vaření najednou by ovšem nepřinesla nic dobrého. Občasné nakouknutí do „jiného světa“ může být osvěžením, ale propletení témat a poskytování množství nepotřebných informací se rychle stává obtěžováním.
· Informace mají cenu zlata. Platíte jimi za pozornost.
A když přijde na to, že se rozhodují o nákupu, budou vám důvěřovat. Vzpomenou si na vaše dobré rady a kompetenci. To je ale až výsledek poctivé práce, ne prvotní signál, který by měl z vašeho blogu křičet.
· Snažte se o vzájemnou komunikaci. Oběma směry.
Je skvělé, když příspěvky na blogu vyvolávají odezvu čtenářů. Udělejte pro to něco, vyzvěte lidi, aby popřemýšleli nad nadhozeným tématem a vyjádřili se. Můžete dokonce nabídnout malou odměnu za zanechání komentáře – například v podobě zaslání dalšího článku, rad, tipů či jiných informací, které nejsou volně dostupné. Za čas, který vám věnovali, je odměníte hodnotnou informací.