Když slyšíme PUBLIC RELATIONS, tak si možná představíme celebrity, nebo manipulaci a techniku lhaní. PR je ve skutečnosti nepostradatelný nástroj pro toho, kdo potřebuje získat podporu. Máte dobrý nápad? Dobrý projekt? Nedostává se Vám podpory pro tuto akci… Máte hodnotný úmysl, ale nedaří se Vám pro něj získat podporu ostatních? Stali jste se Vy nebo Vaše firma terčem pomluv? Špiní někdo Vaše jméno? A nemáte ani ponětí, jak se bránit? Všechny takové situace se dají zvládnout pomocí PR.
Definice PR by se dala jednoduše vysvětlit jako dobře udělaná a dobře zveřejněná práce.
Je možné budovat PR bez velkého rozpočtu?
U této otázky to asi vše začíná. Public relations je třeba dělat „lehkou rukou“, tedy NEMUSET, ale CHTÍT. Proč? Oblast PR je plná komunikace. Bez komunikace není PR! Tedy základem dobrého PR jsou vztahy.
A vztahy se dají budovat pouze skrze komunikaci. Kdo by vlastně měl budovat jméno firmy? Zajímavá otázka. Platí jedna věc, PR firmy budují všichni její členové. Pokud však máme pohovořit o osobě, která se PR věnuje naplno, tak by to měl být člověk, který má rád lidi. Dělat PR znamená být plně otevřený. A aby člověk mohl být v takovém stavu, musí se především zajímat o své okolí a tento člověk musí mít rovněž velice efektivní komunikaci. Pokud tomu tak není, budování PR je velice těžké. PR je velice kreativní práce. Je to tedy hlavně o nápadech a schopnosti si dávat otázky – Jak ještě mohu pomoci k tomu, aby moje firma měla lepší jméno?