Firmy si najímají marketingové agentury, které jim pomáhají s širokou škálou akcí na sociálních médiích, včetně tvorby obsahu, sledování, strategie a analýzy kampaní.
Podle průzkumu, kterého se účastnilo téměř 1 000 odborníků z oblasti marketingu sociálních médií, kteří pracují pro agentury vyplývá:
85% respondentů tvrdí, že pomáhají klientům vytvářet obsah na sociálních médiích, 80% pomáhá s monitoringem, 78% se strategií a 75% s kampaněmi.
Přibližně 61% marketérů, zabývajících se sociálními médii v agenturách uvádí, že návratnost investic (ROI) je jedním z největších problémů, 36% tvrdí, že velkou výzvou je pro ně propojení sociálních médií a podnikatelských cílů, 30% tvrdí, že největší výzvou je pro ně zajištění dostatečného rozpočtu.
Přibližně 98% social media marketérů tvrdí, že pro klienty využívají Facebook, 87% využívá Instagram, 83% Twitter, 70% YouTube a 64% LinkedIn.