I když je reklama na internetu stále velmi výhodnou alternativou vůči klasické reklamě, přibýváním inzerátů se podmínky mění i na webu. Pokud bez velkého přemýšlení spustíte PPC kampaň a těšíte se, že noví návštěvníci přijdou na vaši web stránku, může se vám takovýto postup pěkně prodražit.
Důležité je nejenom přitáhnutí zákazníků na web stránku, ale jde především o míru konverze.
Předtím, než se do kampaně PPC (pay per click – tedy platba za klik) pustíte, prohlédněte si svoji web stránku kritickým okem. Má všechny atributy kvalitní stránky? Je srozumitelná? Obsahuje jasnou nabídku? Dokáže se tu návštěvník zorientovat a najít to, co potřebuje? Pokud si dáte práci v tomto místě, uděláte hodně proto, aby se z návštěvníka vaší web stránky stal později zákazník.
- Mám na mysli především poskytnutí registrace na odběr kvalitních informací. Jakmile váš newsletter přináší hodnotu, postupně zájemce o svých profesionálních schopnostech přesvědčíte. A potom máte o dost vetší šanci na úspěch, když začnete mluvit o prodeji.
- Jiným vhodným cílem PPC kampaně je vyvolání žádosti o bližší informace, zaslání „bílé knihy“, jak se často označují technické informace, užitečné pro potenciální uživatele nebo jednoduše vyvolání zájmu o telefonní kontakt.
Definujte si dopředu, co budete považovat za úspěch PPC kampaně. Spočítejte si, kolik vás bude stát získání kontaktů potenciálních zákazníků, jaké procento úspěšnosti můžete očekávat od sesbíraných kontaktů a zvažte, do jaké míry je pro vás efektivní tyto prostředky vynakládat. Protože to, co může být úžasně ziskové u dlouhodobých a dražších produktů, se může ukázat jako beznadějně ztrátové u produktů s nižšími cenami.
Určete si jasné a konkrétní cíle pro svoji PPC kampaň.
Ne vždy je nejlepším nápadem, snažit se v prvním kroku PPC reklamy o prodej. Některé služby vyžadují jednoduše větší stupeň důvěry a návštěvník se tak lehce nerozhodne pro přímou objednávku. Rozumnější může být poskytnout důvod, aby se mezi vámi v průběhu času vytvořil vztah.