Asi se mnou budete souhlasit, že dnešní doba je rychlá a někdy je náročné udržet s ní krok. A pro trh to platí dvojnásob. Prodej a marketing musí být flexibilní a schopni se rychle přizpůsobit. Klienti jsou náročnější, častěji žádají slevy a akce, chtějí větší servis, více péče a novinek. Jenže kde stále brát inspiraci, díky které prodej a marketing získá větší zájem ze strany zákazníků? Navíc někdy tlak na změnu a inovaci převálcuje staré a funkční řešení. Může to zajít dokonce až tak daleko, že staré řešení jsme opustili, nové ještě nefunguje a to je chvíle, kdy firma uvízne na mělčině a začíná mít problém.
První pravidlo tedy je: Neměňte, co funguje. Neměňte osvědčené postupy, marketingové materiály, které léta přivádějí nové klienty. Ať už doba jakkoli tlačí na to, že katalog má být v elektronické podobě, pokud roky fungoval tištěný katalog, tak jej nerušte. Samozřejmě, doplnit stávající řešení o nové, vyzkoušet inovaci nebo nápad na vylepšení, to ano. Ale nesmíme opouštět vyšlapanou cestu, která nám v minulosti zajistila výsledky. V tomto případě je ideálním řešením nechat tištěný katalog a k němu přidat elektronickou verzi.
A k novinkám…
Když už chcete zkoušet novou věc, produkt, materiál atd. nestřílejte naslepo. Vyzkoušejte si novou věc jako pilotní projekt, jako test. Víte, jak na inovaci zareagují klienti? Bude se jim to líbit? Bude více poptávek? Pokud test dopadne dobře, pak je logické, že vám zdravý rozum říká „pojďme do toho a udělejme z novinky standardní věc“.
Pokud ale náš nápad nezafungoval tak, jak jsme si představovali, pak je potřeba udělat to jinak.
Mějte oči „dokořán“. Co tím myslím? Inspiraci pro nové věci můžete najít kdekoliv, možná i na místech, kde to nečekáte. Máte-li možnost, věnujte trochu času tomu, co dělají jiné firmy ve vašem oboru.
Víte, jaké novinky jsou v oblasti vaší činnosti na domácí půdě, ve světě? Co nového se dá přinést do vaší firmy a do vaší práce?
Jak tedy nezůstat stát na místě, ale také nezlikvidovat firmu zaváděním hromady nových věcí?
- Neměňte, co funguje.
- Inovace nejdříve otestujte, než je pustíte do firmy jako standardní záležitost.
- Mějte oči otevřené a sbírejte inspiraci, kde se dá.