Málokterá otázka vyvolává tolik diskuzí při přípravě reklamního textu, jako je jeho délka. Jsou lidé, kteří tvrdí, že by nikdy nečetli text přes půl strany a jsou takoví, kteří svůj dopis nedokážou „dostat“ ani do pěti stran.
Jaká je tedy správná míra pro délku textu?
Žádné průzkumy, které se mi dostaly do rukou, ani vlastní téměř dvacetileté zkušenosti mi nepotvrdily, že by krátký text byl v reklamě užitečnější. Tím nechci říct, že by bylo lepší psát dlouhé a nic neříkající traktáty. Pravda je taková, že o účinku rozhodne daleko víc obsah, než rozsah textu. Pokud chcete pozvat lidi na přednášku o komunikačních dovednostech za 30 Euro, v pohodě si vystačíte s několika řádkovým e-mailem a můžete být velmi úspěšní. Jakmile však chcete oslovit zájemce na několikahodinový seminář za trojnásobek této sumy,chtějí lidé vědět víc.
Na délku textu má vliv složitost výrobku nebo služby, znalost vašich produktů u zákazníků, výška ceny a z toho vyplývající potřeba získání důvěry a mnoho jiných faktorů. Pokud jste někdy dostali direkt mail z vydavatelství Readers Digest, možná si vzpomenete, že obsahoval mnoho stran, doplňků a bonusů. Přitom šlo většinou o jednoduchý výrobek, jakým je kniha nebo film. Myslíte si, že kdyby tyto rozsáhlé zásilky neměly u adresátů úspěch, vynakládala by tato firma na jejich rozesílání tak vysoké částky? Na druhé straně, pokud je vaše nabídka jednoduchá a cílové skupině srozumitelná, postačí i obrázek, případně několik málo slov v PPC odkazu či podobné formy reklamy.
Nezaměřujte se proto na délku jako kritérium, postarejte se raději, abyste sdělili právě tolik, kolik je potřeba, tak přitažlivě, jak jen to je možné.
Jaký je váš názor a zkušenosti? Budu ráda, když mi zanecháte komentář.