Slyšeli jste už o vynálezu zvaném „automatizované vytváření blogu“? Jaká úspora práce, jednoduché generování obsahu, programy které slibují blog zaměřený na klíčová slova bez jakékoliv práce!
Zdá se vám to dobrý nápad?
A chtěli byste tento obsah skutečně číst?
Naštěstí, asi potrvá velmi dlouho, než se podobné vynálezy přenesou z angličtiny do našich malých slovanských jazyků. Ale lidé, kteří to s internetovým marketingem myslí vážně, vysvětlují i anglo-americkým čtenářům, že tato myšlenka nebude samospasitelná. Dokonce ani Google takovýto druh obsahu nehodnotí dobře.
Jedna z nejdůležitějších hodnot, kterou dobrý blog vytváří a která může pomáhat bloggerovi při pozdějším dodávání výrobků nebo poskytování služeb, budování jeho popularity umělce či odborníka, je osobní vztah se svými čtenáři. Jakmile toto neexistuje, neexistuje důvod věřit tomu, že na blogu tohoto člověka získám něco opravdu hodnotného. A podle mě neexistuje ani způsob, jakým přeměnit „žvásty“ na peníze.