Martin Staněk
Trenér prodejních seminářů
Konzultant
Pár otázek pro Martina
Co obnáší tvá práce a co tě na ní nejvíc baví?
Jako trenér semináře o prodeji a jako konzultant mám rád, když se lidé naučí nějaký princip, který následně použijí a jejich obchodní jednání jsou díky tomu efektivnější a oni sami posouvají své prodejní a obchodní dovednosti na vyšší úroveň. A ještě raději mám, když některé principy použijí i v rodině. Všichni prodáváme, ať už je to služba, výrobek nebo uklizený pokoj, a zvládáme námitky. Nepřeválcovaný zákazník, který má dobrý pocit z uzavřeného obchodu; nepřeválcovaná manželka, manžel, dítě a dobrý pocit na obou stranách je také důvod, který mě naplňuje.
Co je podle tebe ta správná ingredience, která způsobí, že člověka práce v terénu a u klientů baví dlouhodobě?
Pro mě je nejdůležitější, aby člověk neměl příliš selhané pomoci. Co to znamená? Jsou někdy lidé (není jich hodně), kteří si hýčkají svůj problém a sice říkají, že chtějí pomoci, ale skutečnost je jiná. Když člověk neztrácí energii s těmi, co nechtějí a tím pádem efektivně pomáhá těm, kteří si chtějí nechat pomoci. Pomoc je hodně silný činitel v životnosti konzultanta.
Co tobě osobně funguje u klientů nejlépe a co se ti naopak nevyplácí?
Nejlépe mi funguje dívat se na problémy klientů, jako by to byly moje problémy, jako by to byla má firma, o kterou se starám. Když se bavím s majitelem firmy, tak se snažím přemýšlet jako spolumajitel.
Co mi spolehlivě nefunguje, je nepozorovat aktuální situaci a jednat podle předsudků nebo podle neověřených předpokladů. To je pro mě spolehlivá pastička.