1. Úvod
  2. /
  3. Marketing blog
  4. /
  5. Marketing neodkládejte na později!

Trh v České republice nyní zažívá dobré časy a většina branží má práce nad hlavu. Poslední roky se firmy snaží ustát nápor poptávky a zvládnout organizaci zakázek, některé společnosti dokonce své zákazníky musí odmítat, pokud nejsou ochotni čekat, až na ně přijde řada. Na marketing nezbývá čas a mnoho majitelů firem bere aktuálně tuto aktivitu jako něco, co se udělá, až bude více času později. Ono to zní logicky, vždyť zakázky jsou, cash-flow je v pořádku a všechny investice se přesunuly do zakázek.

Marketing je součástí dlouhodobé vize rozvoje firmy.

Podívejme se na to ještě z jiné strany. Marketing má udržovat u vašich cílových skupin vysoké povědomí o službách vaší firmy a výhodách, které jim spolupráce s vámi přináší. Marketing má budovat v mysli stávajících i potenciálních zákazníků pozici vaší značky a důvěru, kterou následně zužitkujete v kampaních, akcích a obchodních rozhovorech vašich prodejců a prodavačů. Marketingovou komunikací udržujete a zlepšujete vztahy se stálými zákazníky a seznamujete potenciální zákazníky s vizí možné spolupráce. Všechny tyto a další úlohy marketingu by měly být koordinovány jasnou dlouhodobou marketingovou strategií, která vychází z dlouhodobé vize rozvoje a fungování vaší firmy.

Fungující marketing není něco, čeho dosáhnete operativně v případě potřeby. Úvěr v bance si vezmete, když je třeba. Další sklad si pronajmete, když je třeba. Počet pracovníků můžete havarijně doplnit s pomocí agentury také relativně na poslední chvíli. Ale aby mohl marketing dobře fungovat, je třeba vybudovat efektivní komunikační kanály a získávat informace o cílových skupinách. Využívat získaná data stále účinněji v propagačních kampaních, objektivně vyhodnocovat výsledky a následně provádět korekce stylu a obsahu propagace, NENÍ MOŽNÉ zvládnout ze dne na den.

Dostatek zakázek, marketingová smrt?

Takže pokud má vaše firma aktuálně dostatek zakázek, neznamená to, že byste neměli pokračovat a dále nenaplňovat strategii marketingu. Pokud není bezprostředním cílem vaší marketingové komunikace získávat poptávky nebo prodávat, můžete přesto rozšiřovat dobré jméno firmy, posilovat vliv na vaše cílové skupiny, sbírat kontakty a informace a vylepšovat funkčnost marketingových nástrojů. Vývoj technologií a aplikací postupuje vpřed mílovými kroky a pokud byste pouze drželi krok, i tak by se výsledky vaší propagace zlepšovaly. Pokud se navíc naučíte ještě lépe tyto nástroje využívat, zlepšíte váš marketing dramaticky.

Jednoho dne mohou dobré časy skončit a budete vděční, že jste se marketingu věnovali a nemusíte začínat od nuly. Jednoho dne se vaše předchozí investice do marketingových nástrojů a kompetentnosti vašich zaměstnanců, kteří s nimi pracují, zúročí. Tak, jak po noci začíná den, po dnu začíná noc. Dokonce i v polárních oblastech se tomu lidé nevyhnou, jen mají na přípravu trochu více času.

 

Zajímá vás, jak nastavit marketing, aby podpořil vaši firemní strategii a přinášel výsledky? Zjistěte si více o našem semináři Základy efektivního marketingu!