Jak v dnešní době dát najevo svým zákazníkům a klientům, že si jich vážíme? Často firmy sází na zábavu a akce pro klienty – divadlo, sklípek, kino, výlet parníkem, ochutnávky, zážitky, …
Někdo dokonce pro klienty organizuje i trochu náročnější výlet, třeba do Thajska. A samozřejmě jsou i firmy, které na to jdou přes informace a školení. Ale co je ta nejlepší akce? Co naše klienty přesvědčí, že pro ně chceme to nejlepší, že jim chceme dokázat, že na ně myslíme a chceme vzájemný obchodní vztah posílit? A jak se nedostat do pasti, že každý rok budeme na akce pro klienty navyšovat rozpočet a trávit hodiny a hodiny vymýšlením „nejoriginálnější a nejzajímavější“ akce?
Těžko říct, tedy pokud se nezeptáme přímo klientů. Určitě záleží na oblasti a oboru, kde se zákazníci a firma jako taková pohybuje. Ale zrovna nedávno mi jeden z našich klientů vyprávěl, jak rok od roku je akce pro klienty stála více peněz, energie a vymýšlení. Přitom se to na vztazích s klienty nijak zvlášť neodrazilo. Ani pozitivně, ani negativně. A tak se na poslední akci pár lidí, jen tak mezi řečí, zeptal, co je vlastně taková ta jejich srdcovka. Co čekají za akci a co jim udělá radost. No, trochu překvapeně se vrátil na základě odpovědí ke grilovačce, selátku a dobrému pivu. Jeho zákazníci si prostě chtěli popovídat a užít si dobré jídlo, pití a společnost. Náklady a organizace se rázem vrátily na původní výši a efekt byl mnohem lepší, než dražší teambuildingové aktivity, jako je třeba chůze po žhavém uhlí.
To neznamená, že všichni klienti budou chtít pečené sele, ale pokud chcete akci skutečně pro klienty, zeptat se jich, jak by si oni takovou akci představovali, tak to by měl být základ.
Je důležité vědět, co lidé, se kterými pracujeme, obchodujeme a vytváříme vztahy, chtějí. Jenom si myslet, že víme, může být docela drahé a někdy také úplně špatně.
V Business Success se tím snažíme řídit a připravovat takové akce, které pro vás budou mít užitek a vysokou přidanou hodnotu.
Na začátku roku jsme uskutečnili průzkum, kde jsme zjišťovali nejen témata, jaká vás zajímají, ale také forma. Na základě získaných odpovědí připravujeme na letošní podzim konferenci s názvem „Jak vyburcovat tým k motivaci a loajalitě“.