Nedávno jsem se s jedním z našich klientů bavila, jak v dnešní době najít šikovné lidi, kteří budou loajální a nebudou chtít přemrštěně vysokou mzdu v lepším případě za průměrnou práci. Jeho odpověď byla poněkud překvapivá. S úsměvem mi sdělil, že má spíše opačný problém, tedy, jak příjemnou cestou odmítnout uchazeče o práci v jejich firmě. Jeho vlastní lidé ho totiž zásobují kamarády a známými, kteří by u nich chtěli pracovat. Dokonce se jim ozývají i přes Facebook lidé, kteří mají zájem u nich ve firmě pracovat.
Ano, inzerují také na pracovních portálech, ale spíše „pro formu“, než aby to byl skutečný zdroj nových posil do týmu.
Proč jedna firma musí pomalu nové lidi odmítat, může si vybírat a jiná má naopak problém najít vhodného kandidáta a obsadit jednu pozici jim trvá někdy i měsíce?
Zkuste si sami odpovědět
Jste šikovný a schopný člověk. Budete chtít pracovat ve firmě, kde je zmatek, podmínky pro práci se každou chvíli nesmyslně mění, férovost je skoro sprosté slovo a do toho šéf, který se na firmě sotva ukáže. A když už se ukáže, tak maximálně seřve asistentku a případně šéfa obchodu, protože se nedaří. Ano, je to poněkud katastrofický obrázek. Bohužel, někdy to chodí i takto.
Když se na to podíváme trochu z odstupu
Vypadá to, že bez zázemí, organizace a spokojených stávajících členů se nové posily do týmu hledají těžko. A naopak, tam, kde to skvěle funguje, přicházejí zájemci skoro sami.
To neznamená, že když potřebuji nového člověka, tak přestanu inzerovat a začnu řešit organizaci ve firmě a budu čekat, že si nás nová asistentka nějak najde. Inzerát dám. Současně se ovšem podívám, jak to mám se stávajícím týmem, tzv. jak jsme na tom jako tým. Rozhodně není k zahození se vlastních lidí zeptat, jestli by do našeho týmu přivedli pracovat svého kamaráda. A proč.
Zajímají vás tipy, jak se stát atraktivním zaměstnavatelem? Jak vyladit firmu k dokonalosti, aby pro vás vaši zaměstnanci skutečně chtěli pracovat?