Mluvíte se svými klienty? A posloucháte, co říkají? Víte, co řeší? Víte, co by od vás, jako svého dodavatele, uvítali? V čem byste jim jako firma, se kterou mají obchodní vztah, ještě mohli pomoci?
Za sebe musím říct, že se stále častěji setkávám s tím, že se firmy o mne, jako spotřebitele, stále více zajímají. Tedy alespoň co se počtu různých anket a dotazníků týká. A je to v pořádku. I v běžném obchodě s oblečením či potravinami se dnes setkáte s tím, že vás požádají o vyplnění krátké ankety spokojenosti, zda byl personál vstřícný, obchod čistý apod. Leckdy nás i požádají o naše údaje, ale to už jsme v oblasti e-mail marketingu a newsletterů.
Ale zpět k zájmu o zákazníka. Zájmem myslím, že firmu, obchodníka nebo jiného pracovníka skutečně zajímá to, co si myslíte.
Může to vypadat i tak, že se obchodník opravdu snaží vám porozumět a až posléze navrhnout řešení. U firmy to může být zpracovaná anketa a její výsledky aplikované do praxe. Pokud by 90 klientů ze 100 uvítalo, abychom k našemu perfektnímu laku na auta měli i něco na jeho údržbu, možná by stálo za to se zamyslet, jak tomuto požadavku vyjít vstříc.
V Business Success máme s posloucháním klientů vlastní zkušenost. Právě díky našim klientům vznikla celá řada brožurek na různá témata, následně i pracovní sešity a nyní dokonce i naše vlastní kurzy.
A jak to vše začalo? Otázkou: „Neměli byste něco, nějaký souhrn informací k tomu, jak být tím dobrým šéfem?“
Tato otázka zazněla několikrát a tak Rastislav Zachar, majitel Business Success, sedl k počítači a požadovaný souhrn informací pro šéfa sepsal. Tak vznikla naše první brožura „Jsem dobrý šéf?“
A třebaže jsme to tenkrát úplně netušili, vstoupili jsme tím do nové oblasti – do světa publikací, kterými se snažíme vyjít vstříc vám, našim klientům a pomoci tak ve firmě zvládnout různé situace, zavést systém, statistiky, vylepšit odměňování zaměstnanců apod.
Pokud vás zajímá, jak a proč vznikl náš poslední pracovní sešit a jakému tématu se věnuje, pak si přečtěte rozhovor s jeho autorem, Pavlem Rancem.