Ať už jste majitel firmy, výkonný manažer nebo personalista, nemůžete ignorovat nebo podceňovat zásadní význam následující skutečnosti:
NÁBOR NOVÝCH LIDÍ je marketing!
Vaším úkolem není najít dobré lidi, ale přilákat je. Potenciální pracovníci jsou tam venku a nikdy jich tam nebylo více. Pokud nepřijdou k vám, pak navštíví vaši konkurenci, nastoupí zde do zaměstnání a pomáhají tam, aby váš život/práce byla těžší.
Pro náborový marketing platí osvědčené marketingové postupy, které mají za úkol přilákat a zaujmout kvalifikované kandidáty. Cílem je rozvíjet vztahy s aktivními nebo pasivními žadateli, kteří odpovídají vaší firemní kultuře, vašemu účelu a stanovené pracovní morálce a etice. S marketingově pojatou strategií na nábor nových lidí můžete optimalizovat své šance na získání těch správných lidí, kteří přispějí k vaší obchodní expanzi. Určitě se shodneme na tom, že ty dobré kandidáty chcete mít u vás ve firmě a ne u konkurence.
Zapomeňte na stará pravidla
Nemůžeme si nadále myslet, že lidé by měli být rádi za to, že získali práci – jakoukoli práci. Pravdou je, že v dnešním světě a se současnou mírou zaměstnanosti, jsou zaměstnavatelé vydáni na milost zaměstnancům, kteří jsou dobří, a co je důležitější, kteří vědí, že mají na výběr.
Zapomeňte na klasický přístup k najímání, který se převážně skládá z inzerátu v novinách nebo na online pracovním portálu, protože jste si právě uvědomili, že je potřeba obsadit volné místo. Existují kroky, které lze udělat dříve – a pokud ne, vyhodíte nemálo peněz z okna za inzerci, která vám nic nepřináší.
Příklad: více než 83% kandidátů se na vaši firmu podívá na internetu dříve než podají žádost. Ve světě online hodnocení, sociálních médií mají možností více než dost.
V Business Success jsme se setkali s tím, že si mnoho malých podniků stěžuje na to, že si domluví pohovor s kandidátem, který se nikdy neobjeví a ani nezavolá zpět. Zkuste si odpovědět na následující otázku: Co bude dělat kandidát poté, co si s vámi domluví první pohovor? Ať se vám to líbí nebo ne, budou soudit vaši firmu podle webových stránek a prostřednictvím sociálních médií.