Za měsíc nás čeká konference FIRMA 21. století a já osobně se velmi těším.
Tato událost je netradiční jak rozsahem, tak i tím, že dva měsíce před akcí jsme evidovali více než 100 přihlášených účastníků. Bude to velké, o tom není pochyb. Starosti, zda se všichni vejdeme, byly rychle zvládnuty.
Je to akce, kterou jsme dosud v Business Success nepořádali, i proto jsme do toho nešli sami. Určitě to také znáte: Ve dvou se to lépe táhne. Parťákem nám je pro tuto událost společnost Performia, kterou bych jednou větou popsal jako tým profesionálů, který pomáhá svým klientům efektivně vybírat zaměstnance a nekoupit zajíce v pytli.
Přitom mne napadlo: jak se vypořádávat s nezdary, jak správně zvládnout propad, který nastal, nebo k němuž dochází? U jedince si nejspíše většina z nás řekne: Musím/musíš zabrat. Víc.
Jak je tomu u firmy?
Existuje velmi specifický sled činností, které majitel firmy musí přijmout, jestliže narazí na nezdar, nebo hůře, na dno svého podnikání. Jestliže tak neučiní, může to vést ke ztrátě společnosti, kterou se mu už nikdy nemusí podařit získat.
Osobně jsem viděl roky tvrdé práce, podnikání na skutečně vysoké a stabilní úrovni, a následně přišel záhadný kolaps. Samozřejmě existují vysvětlení, že se změnila ekonomika, nebo lidé již produkt nekupují, či to již nefunguje. Nicméně pravdou je, že dlouho předtím, než se došlo k vysvětlení toho, proč tomu ta je, tak zde byly kroky, které měly být dodrženy, ale nebyly.
Žádné impérium nestojí na místě. Buď expandujete, nebo se zmenšujete.
Dáte-li se cestou propagace, dobré organizace a správy, a také rozumného hospodaření, přesně v tomto pořadí, pak jste na cestě za expanzí. Začnete-li upřednostňovat ekonomiku, ztratíte-li se v administrativě a své produkty propagujete jen zřídka, pak od expanze doslova utíkáte mílovými kroky.
A právě o expanzi je celá konference FIRMA 21. století.
Těším se, že se setkáme na konferenci a společně porazíme konkurenci.