Již začíná být standardem ve firmách mít zavedený marketing, nějakou propagaci, pravidelnou či nepravidelnou. Šéf se nadchne pro nějakou myšlenku, vymyslí způsob kampaně, sdělní informace zákazníkům, vloží do toho čas a nemalé peníze. A zpětná vazba nepřichází. Zákazníci neposílají objednávky, obchodníci neprodávají, a sklady jsou plné. Anebo v opačném případě, objednávky se hrnou ze všech možných stran, skladníci nestíhají expedovat a šéf je spokojený, protože jeho myšlenka, nápad vyšel. V čem je rozdíl? Proč jednou to vyjde a po druhé to nevyjde?
Dobré nápady chodí od našich stálých klientů. Ten šéf, který je poslouchá, nebo poslouchá svoje obchodníky, kteří opět dobře poslouchají své klienty má zpravidla i dobré nápady, které firmě přinesou velký užitek. A naopak, ten šéf, který je neposlouchá, nebo nemá dobré obchodníky, kteří by se uměli ptát, či poslouchat své klienty, většinou na svých „dobrých“ nápadech pohoří a jeho firemní náklady se zbytečně zvýší. Pak ochota do nových směrů, vylepšení klesá, či je dokonce na bodu mrazu, firma začíná stagnovat a šéf „odchází“ pryč, hrát jinou hru.
TIP: Dobře nastavený marketing, který dělá pravidelné průzkumy u svých zákazníků, Vám odvede i správnou práci. Kampaně budou úspěšné, trefíte se do potřeb zákazníků, zákazníci budou věrní a obchodníci spokojení.