Doba je rychlá a tento fakt vnímáme v práci na všech frontách. Mnoho věcí automatizujeme, řešíme pomocí počítače, internetu, nastavenými systémy nejen ve výrobě, ale už i v komunikaci s klienty. Všiml jsem si, že některé firmy se na toto dívají jako na spásu, která jim vyřeší obraty. Bohužel ve velké většině případů podnikání to tak není. Musí zde být na konci ještě někdo, kdo za klientem půjde, bude s ním komunikovat osobně, vybuduje důvěru, dohodne podmínky spolupráce, a tímto člověkem je obchodník.
Nezapomínejme, že i přes technický pokrok a internetový marketing je to ve většině případů nakonec osobní kontakt s klientem, který rozhodne o vzájemné spolupráci. A proto si myslím, že tato rychlá doba nedokáže vytlačit to, co vždy fungovalo – člověčinu v podobě kompetentního prodejce.
Jak to chodí ve vašem oboru podnikání, ve vaší firmě?